Sängkläder i microfiber

Piek

Trådstartare
Jag har hittat fantastiskt fina och billiga sängkläder i microfiber. Självklart på nätet så man inte kan känna på dem...
Jag associerar microfiber med trasor som funkar finfint att städa med men hur är materialet i sängkläder? Hiss eller diss?
 
@Piek: Jag tror det helt och hållet beror på ens egen smak. Jag tycker de är vidriga, särbon har några så jag har testat. Det jag verkligen älskar att sova i är krispig bomullspercale.
 
Hur känns de?
Läste att de ska vara bra om man lätt blir varm och fuktig när man sover :)

Jag tycker de är enormt sladdriga och den där lite peachade ytan är äcklig mot huden (ja, jag är vansinnigt kinkig när det gäller sängkläder :D).

Jag vill som sagt ha "kall", krispig bomullspercale. Jag klarar inte av bomullssatin heller, just pga den där sladdriga känslan.

Vill du ha något mjukare som ventilerar bra kanske linne är något?
 
Jag håller med @athena_arabians om linne. Vi har linnepåslakan (ej underlakan) och det är mycket svalare och skönare än bäddset i percale, som lätt känns svettiga. Mikrofiber har jag inte provat.

Fast jag tycker inte percale känns svettiga. Riktigt bra percale är krispig och känns väldigt sval. Dock ska man komma ihåg att ofta är billig percale blandat med syntet vilket inte alls ger samma svala och krispiga känsla. Det samma gäller tunn och sladdrig bomullspercale.

Jag skulle som sagt gärna vilja testa linne men någon här på Buke sa att de är väldigt mjuka och det vill jag verkligen inte ha.
 
Fast jag tycker inte percale känns svettiga. Riktigt bra percale är krispig och känns väldigt sval. Dock ska man komma ihåg att ofta är billig percale blandat med syntet vilket inte alls ger samma svala och krispiga känsla. Det samma gäller tunn och sladdrig bomullspercale.

Jag skulle som sagt gärna vilja testa linne men någon här på Buke sa att de är väldigt mjuka och det vill jag verkligen inte ha.
Så kan det säkert vara. Mitt percalebäddset var från Ikea. Det är nu omsytt till spjälskydd.

Linne är mjukt om man tumlar det, vilket många menar att man inte ska göra. Jag gör det för att jag gillar känslan och looken när det är tumlat. Får det hängtorka blir det styvt och ännu värre om det manglas.
 
Så kan det säkert vara. Mitt percalebäddset var från Ikea. Det är nu omsytt till spjälskydd.

Linne är mjukt om man tumlar det, vilket många menar att man inte ska göra. Jag gör det för att jag gillar känslan och looken när det är tumlat. Får det hängtorka blir det styvt och ännu värre om det manglas.

IKEAs är verkligen inte representativt för percale. Bra märken i Sverige är HIMLA och Linum. Köper man utomlands är Sheridan underbara :love:

Jag kanske får lov att våga testa linne ändå då. Jag har ingen torktumlare så tumla dem kan jag ändå inte göra :D Vilket märke/märken har du på linnesängkläderna? :)
 
IKEAs är verkligen inte representativt för percale. Bra märken i Sverige är HIMLA och Linum. Köper man utomlands är Sheridan underbara :love:

Jag kanske får lov att våga testa linne ändå då. Jag har ingen torktumlare så tumla dem kan jag ändå inte göra :D Vilket märke/märken har du på linnesängkläderna? :)
Jag har H&Ms, väldigt prisvärda. Jag har underlakan från Himla (:love:) så de kanske faktiskt är i percale :D
 
Jag har H&Ms, väldigt prisvärda. Jag har underlakan från Himla (:love:) så de kanske faktiskt är i percale :D

Himla har flera varianter men är de lite prassliga kan de nog vara i percale ;) :D Jag har ett sådant påslakan i sängen nu med underlakan från Sheridan och det är jätteskönt.

Det lät ju bra med prisvärt linne just för att testa. Gillar jag det inte får särbon ta det, han har torktumlare och gillar mjuka sänkläder :p Seriöst, jag får lov att bädda hans täcke här med bomullssatin för att han inte gillar percale :cautious:

Vi, kinkiga? Neh :laugh:
 

Liknande trådar

Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
391
Senast: astronaut
·
Kläder & Bli fin Vi letar förlovningsring till pojkvännen men det går inte så bra. Han vill ha en sådan här men denna kommer från en sida som känns lite...
Svar
4
· Visningar
786
Senast: Lyan
·
Fritid Jag ska leta efter ett hotell en vecka och har alltid använt booking.com utan några problem, men den senaste tiden har klagomålen...
Svar
10
· Visningar
688
Senast: Tuvstarr
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
327

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp