SÄNGKLÄDER - VIKTIGT

Den avgörande frågan - hur vill du ha dina lakan?

  • Stela manglade såklart!

    Röster: 62 32,3%
  • Mjuka och gosiga 😍

    Röster: 119 62,0%
  • Sängkläder? Jag sover fri och naken!

    Röster: 3 1,6%
  • Silkeslent, jag vill flyta över vattenytan

    Röster: 8 4,2%

  • Antal omröstningsdeltagare
    192
Det är det man har dalmatiner till. Som sängvärmare! :D
Jag har två russllar. :p Fast det hjälper inte helt. Även om det blir varmt i mitten så är ju kanterna kalla (eller det som vissa smått galna människor i tråden kallar ”svalt och skönt”:cautious:). Nä, varm känsla ska det vara! Och såna underlakan med resår runt. De skrynklar sig inte = nästan lika viktigt som varmt.
 
Den som kom på att inte ha hål i Ikeas lakan förtjänar en förbannelse över sig :rage:
Har hört att det var för att resten av världen inte är vana vid hål och klagade/lämnade tillbaka IKEA-lakanen för att det måste vara fel på dem eftersom de har hål... (Har inga källor på detta. :p)
 
Jag har två russllar. :p Fast det hjälper inte helt. Även om det blir varmt i mitten så är ju kanterna kalla (eller det som vissa smått galna människor i tråden kallar ”svalt och skönt”:cautious:). Nä, varm känsla ska det vara! Och såna underlakan med resår runt. De skrynklar sig inte = nästan lika viktigt som varmt.
Den gången som jag provade underlakan med resår för första gången var MAGISK 🤩
 
Har hört att det var för att resten av världen inte är vana vid hål och klagade/lämnade tillbaka IKEA-lakanen för att det måste vara fel på dem eftersom de har hål... (Har inga källor på detta. :p)
Isåfall har resten av världen fel! :mad:

Kanske våra utlänningar på buke kan sprida ljus över detta ... kanske @Sel @Jerseyite @hastflicka @Mineur ...? Har säkert glömt ett antal :D
 
De är inte perfekt manglade men underbart svala och skrynkelfria. Däremot väldigt lång ifrån hårda och stela.
 

Bifogade filer

  • C5A80C7B-F6EB-4D25-A2DE-0BAF6F13FD36.jpeg
    C5A80C7B-F6EB-4D25-A2DE-0BAF6F13FD36.jpeg
    179,2 KB · Visningar: 36
Har hört att det var för att resten av världen inte är vana vid hål och klagade/lämnade tillbaka IKEA-lakanen för att det måste vara fel på dem eftersom de har hål... (Har inga källor på detta. :p)
Har hört detsamma. Köper därför inte längre påslakan där.
 
🤯
Alltså, vaaa??
Är detta något typiskt svenskt alltså? Just påslakan med hål i hörnen??? :eek:O_o:rofl:

Stackars er som bor utomlands isåfall :cry: säg till om ni behöver ett nödpaket från hemma med vettiga påslakan 😘
Det finns en alternativ lösning. Låt en eventuell partner sköta alla sängklädesbyten. :angel: Det där lilla skaket som kan behövas då och då för att inte täcket ska halka ner i påslakanet och skapa en sån där tunn remsa av bara lakan längst upp (ett annat big no-no, förresten!), det går bra även utan hål. :D
 
Men vilket engagerande ämne! 😂 De bästa underlakanen är helt klart dra-på-varianten i jerseytyg! Varm känsla och inga skrynklor.
 
Älskar hårda manglade, så köpte percale. Fungerade dock inte med hund som rör sig i sängen hela natten då det prasslade som tusan 😅 Så nu kör vi linne! Svalt och rivigt.
 
Isåfall har resten av världen fel! :mad:

Kanske våra utlänningar på buke kan sprida ljus över detta ... kanske @Sel @Jerseyite @hastflicka @Mineur ...? Har säkert glömt ett antal :D
Stämmer bra det! Du skulle ha sett min sambos min när vi bäddade hemma hos mina föräldrar första gången och jag raskt letade upp hålen och körde ner armarna i dem :laugh: Fattar inte alls varför den smarta funktionen inte tagit sig utanför Sveriges gränser!

Kuriosa från utlandet nummer 2: Det här att man som par kan sova med separata täcken är de flesta heeelt främmande för. Men de flesta har också bestämt sig för att testa och tackat mig efteråt :D
 
Erkännande: Jag har aldrig (såvitt jag vet) sovit i varken nystrukna eller manglade lakan. Är helt chockad över vilken grej det verkar vara för folk! Den enda jag känner som ägde en mangel var min mormor, men till och med hon bestämde sig för att skiljas från den när hon var typ 92.
 
Det finns en alternativ lösning. Låt en eventuell partner sköta alla sängklädesbyten. :angel: Det där lilla skaket som kan behövas då och då för att inte täcket ska halka ner i påslakanet och skapa en sån där tunn remsa av bara lakan längst upp (ett annat big no-no, förresten!), det går bra även utan hål. :D
Men neeej, arma människa, du har varit utan dessa påslakan alltför länge :cry:
Hålen håller ju även kvar täcket lite längre än utan!
 
Stämmer bra det! Du skulle ha sett min sambos min när vi bäddade hemma hos mina föräldrar första gången och jag raskt letade upp hålen och körde ner armarna i dem :laugh: Fattar inte alls varför den smarta funktionen inte tagit sig utanför Sveriges gränser!

Kuriosa från utlandet nummer 2: Det här att man som par kan sova med separata täcken är de flesta heeelt främmande för. Men de flesta har också bestämt sig för att testa och tackat mig efteråt :D
😱
Arma stackars människor...!

Som sagt, jag ställer upp på nödpaket bestående av ordentliga påslakan! :mad::up:

Jag är nyfiken, tyckte din sambo att det var smart när hen sedan förstod vad de var till för?
 
Det måste finnas folk i Norge, Danmark och Finland här också! De behövs också för att sprida ljus över fenomenet hål i påslakanen! Är det något svenskt eller skandinaviskt?
Jag har för mig att @hagel bor i Danmark, sedan vet jag att det finns någon som bor i Finland men jag kommer inte på namnet just nu ... hjälp mig att tagga!
 
Det måste finnas folk i Norge, Danmark och Finland här också! De behövs också för att sprida ljus över fenomenet hål i påslakanen! Är det något svenskt eller skandinaviskt?
Jag har för mig att @hagel bor i Danmark, sedan vet jag att det finns någon som bor i Finland men jag kommer inte på namnet just nu ... hjälp mig att tagga!
Om jag minns rätt har norska påslakan öppningen på långsidan istället för kortsidan, men det var länge sedan jag hörde, så kan ha blandat ihop det med något.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp