Bukefalos 28 år!

Sänker huvudet

Shettisar

Trådstartare
Jag är i stort behov av hjälp! När jag ska tränsa den minsta shettisen så sänker hon huvudet nästan ner i marken så man står där och böjer ryggen itu.Hur jag än gör så åker huvudet ner i marken.Det är skitjobbigt att behöva hålla upp huvudet samtidigt som man ska få in bett samt knäppa remmarna efter det. Hur ska jag göra??? :( :confused:
 
Står hon still och är uppbunden kanske en pall kan vara nåt att sitta på? En del är ju så små så jag har fått ligga på knä fast jag vet att det är dumt. Men ryggen tar ju stryk av de små krabaterna. Eller försöker hon komma undan bettet? Kanske nåt som är obehagligt?
 
Nej, jag vet inte vad det är hon håller på med.Bettet har hon inga problem med bara jag fått på tränset. :D
Men jag får väl ta min pall till hjälp här också :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 118
Träning Hej! Jag har för en månad sen skaffat en islandshäst på foder. Problemet är att han är väldigt krånglig när det kommer till att göra...
Svar
5
· Visningar
1 032
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 953
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 685

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp