Bukefalos 28 år!

Sätta i gång efter bete..

MittNyaJag

Trådstartare
Sådär, nu har hästarna rätt antal skor på fötterna och är installade och då ska arbetet börja.
De har haft jättesemester och har mer eller mindre noll kondis men inte varit sjuka sasg.
Hur börjar man lämpligt att sätta igång dem?
Tänkte skritta 30-60 minuter om dagen i några veckor nu och lägga in travpass allt eftersom och bara känna av hur de känns i kondition och humör..
Varierande i skogen och på bana.
Vad tror ni?
Hur länge "ska" man sätta igång en häst?
 
Sv: Sätta i gång efter bete..

efter tre månaders bete så är jag nu inne på 5 veckan i igångsättning och har nu börjat trava lite smått och rida på lite längre turer. hade tänkt fortsätta i samma stil ca en månad till i alla fall.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 823
Senast: Grazing
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 554
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 077
Senast: Juli0a
·
Hästvård Skulle behöva lite tips ang min 13 åriga ponny. Denna lilla häst har varit på kliniken otaliga gånger men känns som grundproblemet...
2
Svar
20
· Visningar
3 544
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp