Såg att Buke fått en ansiktslyftning!

D

_Dieldi_

Usch, va ruskigt fint det blev!!!
Jag hade börjat tröttna på att ha alla forum där uppe ^
Det är mycket bättrenär de sitter på sidan <....
Jättefint!
bow.gif
bow.gif
bow.gif

smile.png
 
Senast ändrad av en moderator:
Nä usch! Det distraherar ögat och i vissa fall tvingas jag dessutom scrolla i sidled för att kunna läsa inlägg då den dumma menyn stjäl plats av textfälten. Det är dessutom jobbigt att scrolla nedåt i menyn hela tiden. En klar försämring!

/snurpe
 
Jag tycker också att det blev fint. =)
Det är faktiskt mycket bättre att ha "menyn" till vänster. Annars blir alla inlägg så "utdragna" och svårlästa. =/
 
Nä, fy vad hemskt. Jag tycker det är jättejobbigt att läsa färgad TEXT..det bara skär i ögonen. Bort med den blåa texten och in med den svarta. Menyn på sidan var ingen bra ide. Den stjäl utrymme. Har texten i övrigt blivit mindre och är det annat typsnitt oxå ? I såfall är det också jobbigt. Avskyr när texten är så här liten.
 
Vad har du för skärmupplösning?
Själv tycker jag att det är skönt att menyn är till vänster eftersom det är så jobbigt att läsa när inläggen sträcker sig över hela skärmen, men sedan har jag också upplösningen 1024*768.
Att ha länkarna i en avvikande färg är nog en smakfråga. Ibland kan det vara bra att ha länkarna i en annan färg så att man ser att det är länkar. Fast blå är kanske inte den bästa färgen mot en orange bakgrund? Hm. Jag tycker det blev bra i alla fall. =D
 
Nog funkar det väl men det är tomt uppe vid dom där bannrarna med bukefalos och en stegrande häst på¨. högst upp. det borde stå något mellan dom. Bukefalos eller nåt. Fast jag gillar det förra bättre om jag ska vara ärlig..
 
Gillar det förra mycket bättre!

Tycker att det ser hemskt ut med en verkligen orange bakgrund och blå text jämte själva inläggen. Inläggen med användarbilderna passar inte alls in jämte menyn!
Att texten blivit mindre (ej den färdiga inläggstexten dock) gillar jag inte heller, men det är okej..
 
JAg har 800x600. Din upplösning kan jag inte ha för då får jag så svårt att se. Och nej, jag har utmärkt syn, men tycker färgerna blir extremt stickiga i ögonen med annan upplösning. Men när det var den gamla sidan så märkte jag att texterna i inläggena bara IBLAND flöt ut och blev extra långa åt sidorna. Det hände bara ibland, inte jämt. Så det var nog en bugg.
 
Okej. Man får såklart ha vilken skärmupplösning man vill. Men om man tycker färgerna blir stickiga kan det bero på att man har fel inställningar.

Vad jag menar med att texten "flöt ut" är att inläggen blev långa i sidled eftersom jag hade "för stor" upplösning. Inläggen blev såklart längre eftersom jag hade "längre" skärm. Det var ingen bugg utan såg helt enkelt ut så.
 
Jo, det måste vart en bugg, för jag menade också som du sa...att texterna flöt ut och blev långa åt sidorna. Detta hände mig bara ibland..inte jämt.
 
Gillar helt klart menyn på sidan - så hade vi förr på Stallet och Bukefalos innan förra ändringen.
Enklare att hitta och se när man skall gå in på ett nytt forum - så jag applåderar
bow.gif

Dessutom - bra att länkarna ändrar färg, då hittar jag snabbare de forumen som jag brukar kika på.
cool.png
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag har svårt att tro att bukes design var en bugg.
smirk.png

Att du inte har haft samma problem som jag beror väl helt enkelt på att du inte har samma upplösning som jag. Med 800x600 blir texten hyfsat hoptryckt hur sidan än är utformad.
 
Senast ändrad av en moderator:
Jo, jag looovar....det hände nångång i bland bara..men då blev texten jäääätelång åt sidorna, inte sådär att man bara scrollar lite fram å tillbaka utan megalångt åt sidorna
biggrin.png
...Tja, varför ska det inte kunna förekomma buggar på Bukefalos då det förekommer lite överallt ?
smirk.png
...
 
Senast ändrad av en moderator:
Håller med er som inte heller gillar det nya utseendet. det förra var mycket bättre att hitta på och lättare att läasa. nu är ju annonserna blandade på både köpes och släjes. Värdelöst. Är ma nute efter och sälja så får man ju leta sm sjutton ör att hitta några köpes annonser. Gör om det igen! Lika att bliden är utanför annonsen behövs inte heller. så ändra detta genast! Vi vill ha tillbaka den gamla bukefalos!
bounce.gif
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag tror fortfarande inte att vi menar samma sak.
smirk.png

Jag har också haft problem ibland med att jag har tvingats scrolla, men då har det inte varit någon bugg utan berott på att någon har skrivit en lång länk i ett inlägg.
Att inläggen blir långa beror på att skärmen är "lång" och det är inte vänligt för ögonen att läsa texter som sträcker sig från ena sidan av skärmen till den andra.
 
Senast ändrad av en moderator:
Och vet du VARFÖR som det ibland blir så?
Det är för att människor ibland lägger ut LÅÅÅÅÅNGA länkar, och sidan bryter aldrig av i ett och samma ord. Det skulle liksom förstöra ordet/länken..

Så om folk inte lägger ut så långa länkar, utan använder den fiffiga URL-knappen här nere när man skriver, så skulle det aldrig blir så.

Nu har du fått ett svar och du behöver inte envisas med att det är en bugg, för det är det inte. Och det har heller inte att göra med din skärmupplösning.
 
Jag tycker det nya forumet är bra. Det verkar som det går snabbare än det gamla och det är helt klart en fördel. Det enda jag har att klaga på är att texten i fältet ovanför inlägget är vit. Det blir väldigt svårt att läsa mot den beige bakgrunden. ( Skin bukefalos )

/Soapbubble
 
Jag är också glad för det nya forumet. Men en grej är lite frustrerande.

Längst ner så är ju alla sidorna numrerade, förut kunde man se vilket som var den aktiva s idan man tittade på, nu måste man ve och fasa komma ihåg vilken sida det är, vore bra om den markeringen kom tillbaka, även en färgändring på de sidor man redan varit inne på.
 
Jo, lite rätt har du - understrykningen under sidnumreringen är borta och det tyckte jag också var en försämring. Men du kan se vilken sida du är på genom att hålla muspekaren över siffran - blir det en hand är det en länk till en annan sida och är det bara en pil så är det ju den sidan du är på. *finurliga Erica*
biggrin.png


/Erica
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hundträning Jag jobbar på ett mindre kontor, vi är fyra sammanlagt på arbetsplatsen. Jag jobbat administrativt och sitter mest på kontoret, de andra...
Svar
6
· Visningar
1 106
Senast: Praefatio
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 888
Senast: Blyger
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 388
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 627

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp