Då har vi olika erfarenheter.
Jag har absolut haft AG som väntat in mig. Men ännu inte mött NÅGON som ser det som positivt eller önskar att tillträdet är tre mån efter avtalsskrivning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då har vi olika erfarenheter.
Svårt att göra inom kommunen :/Jag löneförhandlade till mig att jag skulle ha bibehållen en månads uppsägningstid när jag närmade mig att jag skulle torska på tre månader annars.
Svårt att göra inom kommunen :/
Jag har å andra sidan aldrig haft problem om jag velat gå tidigare än tre månader. I mitt jobb nu har vi 1 månad.Jag har absolut haft AG som väntat in mig. Men ännu inte mött NÅGON som ser det som positivt eller önskar att tillträdet är tre mån efter avtalsskrivning.
Jag har å andra sidan aldrig haft problem om jag velat gå tidigare än tre månader. I mitt jobb nu har vi 1 månad.
Det är ju skillnad för kommunanställda och statligtanställda.Alla jobb utom ett jag har haft har haft längre och längre uppsägningstid ju längre man varit anställd. Det som inte hade det hade gjort en miss
Har varit väldigt olika ang gå tidigare. Särskilt om man jobbar t ex statligt där rekryteringsprocessen är en lång historia.
Svårt att göra inom kommunen :/
Staten med.... :/ Men privat gick det finemang.
Kommuner har i regel 3 mån uppsägningstid medans staten har 1 mån.
Som jag skrev: vi hade 1 månad som sedan omförhandlades med facket till 3 månader. Ursprungligen var det 1 månad, och har så varit i de kommuner jag varit anställd i.Kommuner har i regel 3 mån uppsägningstid medans staten har 1 mån.
Vissa delar av staten har ökande med ökande anställningstid. Dock så om man byter till annat statligt finns ju den fina möjligheten vara tjänstledig för det initialt.
Som jag skrev: vi hade 1 månad som sedan omförhandlades med facket till 3 månader. Ursprungligen var det 1 månad, och har så varit i de kommuner jag varit anställd i.
Det har nog alla myndigheter men det är först när man obabt ett bra tag så vitt jag vet.
Mer än ett år... för de som omfattas av villkorsavtalet
okej, misstänker att det kan vara olika från myndighet till myndighet.![]()
okej, misstänker att det kan vara olika från myndighet till myndighet.![]()
HEJ alla! Och tack för era svar. Guld värda. Sa upp mig i torsdags. Har känts väldigt skönt, har ju varit på två intervjuer och ska på en tredje. Idag är det dock tungt då jag ligger hemma sjuk och har dåligt samvete över det samt får massa tid att oroa mig...tänk om jag står där utan jobb sen? Gah.Hej!
Så. Jag jobbar inom mediabranschen, har de senaste månaderna blivit kontaktad av rekryterare/jobb-grejer. Tackat nej pga av ointresse etc. Har varit på mitt jobb i över 1 år och har mått dåligt sedan min fösta månad här. Saken är att jag alltid varit envist och trott att saker ska bli bättre, vilket de inte har. Den här veckan har jag varit på en intervju för ett jobb jag har sökt, och har även en intervju till för ett annat jobb där de är de som har hört av sig till mig.
Har länge funderat på att säga upp mig, men då jag ändå haft tryggheten i jobbet har det här med att "söka jobb" känts lite avlägset fast jag vantrivts så länge. Nu börjar det dock bli ohållbart.
Jag har 3 månaders uppsägningstid och funderar på att säga upp mig utan att ha signat något nytt.
Korkat tycker många kanske, eller bara bra att ta sig ifrån ett ställe där man inte trivs och mår dåligt?
Ser ut som jag inte kommer ha svårigheter att få ett nytt jobb inom 3 månader men det vet man ju ALDRIG.
Har lite sparpengar så om jag lever snålt skulle jag klara mig de 3 månaderna jag fortfarande har full lön plus kanske 2-3 månader till.
Någon som gjort något liknande och har input?