Säga upp sig utan nytt jobb?

Jag har absolut haft AG som väntat in mig. Men ännu inte mött NÅGON som ser det som positivt eller önskar att tillträdet är tre mån efter avtalsskrivning.
Jag har å andra sidan aldrig haft problem om jag velat gå tidigare än tre månader. I mitt jobb nu har vi 1 månad.

Jag har å andra sidan aldrig haft problem om jag velat gå tidigare än tre månader. I mitt jobb nu har vi 1 månad.

Alla jobb utom ett jag har haft har haft längre och längre uppsägningstid ju längre man varit anställd. Det som inte hade det hade gjort en miss ;)
Har varit väldigt olika ang gå tidigare. Särskilt om man jobbar t ex statligt där rekryteringsprocessen är en lång historia.

Alla jobb utom ett jag har haft har haft längre och längre uppsägningstid ju längre man varit anställd. Det som inte hade det hade gjort en miss ;)
Har varit väldigt olika ang gå tidigare. Särskilt om man jobbar t ex statligt där rekryteringsprocessen är en lång historia.
Det är ju skillnad för kommunanställda och statligtanställda.

Jag har också missat jobb pga för lång uppsägningstid, och då har uppsägningstiden bara varit en ynka månad...

Sitter förövrigt i liknande sits nu, dock utan någon koll på vad nästa jobb ska bli... Jag löser det, på något vis. Hur? Det visar sig.

Om jag inte minns helt galet säger Villkorsavtalet en månad första året och två månader om man varit anställd mer än ett år för oss, när arbetstagaren säger upp sig själv. Det är betydligt längre tid dock om man blir uppsagd, särskilt om det beror på arbetsbrist då de förlängs än mer.

Jag gjorde det för snart 2 år sedan. sökte jobb lite halvhjärtat eftersom jag inte ville ha något nytt just då eftersom jag var så trasig. Pluggade ett år för att ta min examen som inte var klar. Blev klar med nu i sommras och ska snart börja på vad jag tror är drömjobbet.

Så länge du har en buffert så du klarar dig ett par månader, så go for it!

Har sagt upp mig på dagen hos en arbetsgivare - fick ett mycket bättre jobb inom samma bransch efter att ha skickat spontanansökningar till arbetsplatser i orten. Var arbetslös i hela två veckor :D

Har också sagt upp mig och flyttat till en stad 30 mil bort, och hade inget jobb i nya staden. Det löste sig tre veckor efter att jag flyttat upp hit.

Vissa delar av staten har ökande med ökande anställningstid. Dock så om man byter till annat statligt finns ju den fina möjligheten vara tjänstledig för det initialt.

Det har nog alla myndigheter men det är först när man jobbat ett bra tag så vitt jag vet.

Som jag skrev: vi hade 1 månad som sedan omförhandlades med facket till 3 månader. Ursprungligen var det 1 månad, och har så varit i de kommuner jag varit anställd i.

Beror nog på vilken slags tjänst man har inom kommunen. Tjänstemän har så vitt jag vet som regel 3 mån redan från start.

Hej!

Så. Jag jobbar inom mediabranschen, har de senaste månaderna blivit kontaktad av rekryterare/jobb-grejer. Tackat nej pga av ointresse etc. Har varit på mitt jobb i över 1 år och har mått dåligt sedan min fösta månad här. Saken är att jag alltid varit envist och trott att saker ska bli bättre, vilket de inte har. Den här veckan har jag varit på en intervju för ett jobb jag har sökt, och har även en intervju till för ett annat jobb där de är de som har hört av sig till mig.

Har länge funderat på att säga upp mig, men då jag ändå haft tryggheten i jobbet har det här med att "söka jobb" känts lite avlägset fast jag vantrivts så länge. Nu börjar det dock bli ohållbart.
Jag har 3 månaders uppsägningstid och funderar på att säga upp mig utan att ha signat något nytt.

Korkat tycker många kanske, eller bara bra att ta sig ifrån ett ställe där man inte trivs och mår dåligt?
Ser ut som jag inte kommer ha svårigheter att få ett nytt jobb inom 3 månader men det vet man ju ALDRIG.

Har lite sparpengar så om jag lever snålt skulle jag klara mig de 3 månaderna jag fortfarande har full lön plus kanske 2-3 månader till.

Någon som gjort något liknande och har input?
HEJ alla! Och tack för era svar. Guld värda. Sa upp mig i torsdags. Har känts väldigt skönt, har ju varit på två intervjuer och ska på en tredje. Idag är det dock tungt då jag ligger hemma sjuk och har dåligt samvete över det samt får massa tid att oroa mig...tänk om jag står där utan jobb sen? Gah.

Vaknar kanske och känner annorlunda imorgon. Tack för er pepp!

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag hade ett jobb jag trivdes bra med. Av personliga skäl flyttade jag i höstas runt 40 mil och bytte i samband med det jobb. Jag...
Svar
16
· Visningar
839
Senast: monster1
·
Skola & Jobb Jag har blivit erbjuden nytt jobb och sitter nu och klurar på förhandlingen. Det är ju bara när man byter jobb man kan påverka saker och...
Svar
4
· Visningar
624
Senast: _Taggis_
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 940
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 391

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka