Saker i min hjärna justnu

Jag tänkte försöka samla hop lite o lika saker som är väldigt mycket i mitt huvud justnu. Som INTE är om soc mötet nästa vecka och att jag är liv rädd för att hamna på sis men det vet nog många här redan och många vill nog inte skriva om sånt.
Men ja andra saker så det första kan jag be rätta att vi var till Grönalund igår. Och det var en ganska så ut manande dag för mig på många sätt men det gick väl okej ändå. Men ja domandra var där nästan hela dagen men det blev förmycket för mig så jag och min kontakt person tog en promenad på djur gården då och fikade och sånt.
Men somsagt det gick väl okej men det kändes ändå jobbigt att det inte var så possitivt som det borde eller hur jag ska förklara. För det är ju dom man kanske VILL vara jätte glad och ha kul men det gick inte.
Iallafall så en annan sak är att det är mid sommar imorgon. Och vi ska fira här med bara vi som bor här och personalen och det tycker jag är skönt. För annars känns det som såmycket måste och krav om familjerna är in bjudna så det blir som mera av slappnat ifall dom inte är bjudna.
Men det som är med att det är mid sommar är att jag kommer INTE håg förra året. Och jag vet inte varför om det är för saker som hände förra sommaren eller för min hjärn skada i höstas men jag har INGA minnen alls från mig sommar förra året. Och det bara känns väldigt konstigt och läskigt att det är minnen som bara inte finns.
En annan sak som är ganska mycket nu är att jag ska ha träning mera nu i sommar. Så från nästavecka så ska jag börja ha vatten träning på tisdagar och jag HOPPAS iallafall att det kommer gå bra. För när jag hade vatten träning i höstas eller vintras så var det den bästa träningen iallafall och jag tycker att det är skönt att bara vara i vattnet.
Men jag tycker att den vanliga träningen är skit jobbig. Och det är både för jag blir frusterad att jag inte kan mera eller gör mera fram steg. Utan jag har nästan gått bakåt från i vintras känns det som och jag kommer inte framåt. Men jag VET att det kan ta lång tid att bli bättre och det är oftast inte en spik rak väg liksom. Men jag tycker ändå att det är skit jobbigt och detenda jag vill är att bara vara normal och kunna göra normala saker och jag vet inte om jag kommer kunna det NÅNSIN o avsett hurmycket jag tränar. Men jag måste ändå träna för om jag INTE gör det så kommer det iallafall INTE bli bättre heller.
Ja sen detsista är om min hund valp E 🩵 Och det är att jag tycker om honom JÄTTE mycket och jag är JÄTTE tack sam till mamma och pappa att dom har köpt han! Men det känns också jobbigt för att jag inte vet när han kommer kunna bo med mig och att jag inte VET när det blir bättre. För som det är justnu så bits han ganska mycket som är normalt för alla valpar. Men JAG tycker att det är jobbigt och det gör ONT och det bara blir skit svårt för mig att han tera det. Så känner mig som en värde lös matte till han även fast jag älskar han jätte mycket 💔
 

Jag blir så arg på den som tog ifrån dig den känslan. Jag skulle önska att du kan återta men också skapa dina egna nya känslor och traditioner kring högtiderna. Att den personen inte ska få ha tagit det också från dig. Men jag förstår att det är jättesvårt att tänka så. Fundera på vad du vill behålla/återskapa från förr och om det är några nya traditioner som du vill ha.

Du är en väldigt fin och värdefull person och du är verkligen inte obetydlig, det är (tyvärr) inte heller de traumaupplevelser som du har haft. Du "borde" ingenting. Du reagerar i din takt och på ditt sätt, det är varken bättre eller sämre än någon annans.
Jag vet inte ens vad jag skulle vilja ha från förut med hög tider och så. Eller endel saker GÅR ju inte heller men jag vet inte några traditoner som jag skulle vilja ha heller.
Men ja tack iallafall ❤️ Men jag känner mig inte värde full alls.
 
Jag vet att jag har JÄVLIGT mycket tur jäm fört med MÅNGA andra. Som jag inte har gjort ett skit för att för tjäna.
Både att jag hamnade här som är ett BRA hvb hem. För man har ju hört ganska mycket dåligt om att det händer dåliga saker och även där jag bodde förut så var det ju saker som var skit jobbigt även fast domflesta av personalen var bra. Men här så känns det verkligen BRA och att ALLA i personalen är snälla. Och dom har bra regler och bra ordning om allt och att allt bara är tydligt och enkelt att fatta och så. Och att dom verkligen bryr sig och an passar. Jag tror påriktigt eller skulle nästan säga att jag VET att dethär är det bästa hvb hemmet i Sverige och så fick JAG komma hit. Det är JÄVLIGT mycket tur!
Och jag har jätte mycket hur att jag har så snälla föräldrar och att dom har okej eko nomi så dom KAN tillexempel köpa en hund till mig och att jag har fått ha egna ponnyer och alltmöjligt och att dom kan komma och hälsa på ofta och allt sånt. Och att dom är så snälla och att dom försöker verkligen att hjälpa mig som INTE alla föräldrar gör. Utan jag vet att jag har jätte mycket tur med det också!
Och ÄNDÅ fast jag är på det bästa hvb fast jag har världens bästa föräldrar fast jag får låna världens bästa hund fast jag har världens snällaste och finaste pojk vän ÄNDÅ så är jag som jag är. Och ÄNDÅ så verkar det o möjligt att må bättre och jag blir bara jävligt irriterad och arg på migsjälv för det.
 
.....
Och ÄNDÅ fast jag är på det bästa hvb fast jag har världens bästa föräldrar fast jag får låna världens bästa hund fast jag har världens snällaste och finaste pojk vän ÄNDÅ så är jag som jag är. Och ÄNDÅ så verkar det o möjligt att må bättre och jag blir bara jävligt irriterad och arg på migsjälv för det.

Jag fattar att det känns skitfrustrerande.
Du kämpar på så himla mycket ochg bra, så jag hoppas verkligen att det någon gång blir bättre :heart
 
Jag fattar att det känns skitfrustrerande.
Du kämpar på så himla mycket ochg bra, så jag hoppas verkligen att det någon gång blir bättre :heart
Tack ❤️ Men det känns som det är ganska hopp löst. Och jag är jätte rädd för att jag inte får bo kvar här ifall soc eller personalen tycker att det inte är nån mening att jag är kvar här. Men då borde jag ju försöka MERA men det blir som tvärtom så jag bara KAN INTE och orkar inte försöka bli bättre alls. Men då blir det nog större risk också att jag inte får bo kvar så det känns som jag bara förstör för migsjälv men jag VILL inte det men jag bara KAN INTE försöka mera.
 
Tack ❤️ Men det känns som det är ganska hopp löst. Och jag är jätte rädd för att jag inte får bo kvar här ifall soc eller personalen tycker att det inte är nån mening att jag är kvar här. Men då borde jag ju försöka MERA men det blir som tvärtom så jag bara KAN INTE och orkar inte försöka bli bättre alls. Men då blir det nog större risk också att jag inte får bo kvar så det känns som jag bara förstör för migsjälv men jag VILL inte det men jag bara KAN INTE försöka mera.

Jag tycker det låter logiskt att det blir ännu svårare när det känns som mera press att du MÅSTE klara saker nu. Förhoppningsvis fattar soc också det, du är säkert inte den enda som har det på det viset. :heart
 
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0Qqq96/olycka-pa-grona-lund
Min bästa kompis här och en annan tjej och min ena favorit personal och en annan personal åkte den för bara några dagar sen och nu så har en person DÖTT där 😭
Det är så jävla jävla jävla hemskt att INGET bra eller kul kan bara vara det utan att så jävla hemska saker händer.
Jag får panik nu fast jag bara läser om det fatta dom som var där. Och dom som såg det och dom andra som åkte den och fatta dom som var i o lyckan 😭
 
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0Qqq96/olycka-pa-grona-lund
Min bästa kompis här och en annan tjej och min ena favorit personal och en annan personal åkte den för bara några dagar sen och nu så har en person DÖTT där 😭
Det är så jävla jävla jävla hemskt att INGET bra eller kul kan bara vara det utan att så jävla hemska saker händer.
Jag får panik nu fast jag bara läser om det fatta dom som var där. Och dom som såg det och dom andra som åkte den och fatta dom som var i o lyckan 😭

Gud, vad hemskt! :cry: 💔 Det måste verkligen ha varit helt fruktansvärt för dom som var där, och även deras familjer. :cry:

Men så skönt att åtminstonde dina vänner är trygga och att inget hände med dom. ❤

Vet du om de andra sett eller hört nyheten än? Det kanske vore bra att prata om det tillsammans med personalen, det är tufft när sådant händer såpass "nära inpå" en. :heart
 
Gud, vad hemskt! :cry: 💔 Det måste verkligen ha varit helt fruktansvärt för dom som var där, och även deras familjer. :cry:

Men så skönt att åtminstonde dina vänner är trygga och att inget hände med dom. ❤

Vet du om de andra sett eller hört nyheten än? Det kanske vore bra att prata om det tillsammans med personalen, det är tufft när sådant händer såpass "nära inpå" en. :heart
Ja så jävla hemskt för alla som såg det och dom som åkte den och SÅKLART för dom som blev skadade och den som dog 💔
Och ja vi har pratat om det endel.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 945
Senast: Nox
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 429
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 569
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 547
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp