Bukefalos 28 år!

Saker man INTE ska testa

Hahaha.
Ström i armarna är inte bekvämt kan jag konstatera.
Och nej, jag har absolut inte provat ovanstående säkert 50 ggr i mitt liv. :angel:
Jag var strömtestare en period när vi gjorde om lite med hagarna och elen i stallet en gång i tiden, så jag vande mig liksom (sen kom en granne med en elmätar-grej, för att hon tyckte synd om mig, eller snarare kanske att vi var lätt korkade). Det var dock de hagar med lite mildare ström.

En period hade vi en hingst som gick i en provisorisk sjukhage, då med grind utan handtag. Hingsthagarna hade ju ”lite” starkare ström och vid ett tillfälle när jag skulle ta in honom stod jag framför grinden och kom inte ihåg om jag stängt av elen innan, men konstaterade att det borde jag ju gjort, för det hade ju börjar gå per automatik, så jag tar tag i eltråden för att öppna. Jag hade inte stängt av. Fick ont i hela kroppen av den stöten och armarna gjorde ont resten av dagen. :down:
 
Tror att jag redan har avrått från detta i en annan tråd, men tål att upprepas: byt inte tampong efter att ha hackat chili om du inte har tvättat händerna mycket noga emellan. :idea:
Chili hackar man inte utan handskar. Jag fick inte bort det från händerna när jag tvättade mig vilket jag inte kunde se med blotta ögat. Däremot märkte jag det när jag gick på toa och skulle torka mig. Toapappret hade blivit kontaminerat av chilin från mina händer.
 
Just ja, har en till, lite nyare som kan ge lite värre konsekvenser än förra också. Fick i uppdrag att börja sätta igång en extremt stark häst med lite humör, som stått några månader. En liten bit från gården möter jag två andra ridandes, på väg tillbaka. Följde en del tjafs mellan mig och hästen, eftersom vi helt plötsligt blev väldigt oense om vilket håll vi skulle åt och hur snabbt vi skulle röra oss. Hästen vinner till slut fighten genom att kasta sig runt och köra ned huvudet och dra mot de andra i galopp och jag får noll kontakt med normala hjälper. Så, när jag inser att vi kommer braka rätt in i de andra om jag inte gör något drastiskt så kastar jag mig åt sidan för att få med hästen med vikten för att undvika krock.

Det hade antagligen varit en jättebra idé, om jag hade spänt sadelgjorden ordentligt. :up:
 
Stormkoka inte kondenserad mjölk i ett försök att göra dulce de leche - bara för att sen öppna den med konservöppnare omedelbart efter att kastrullen blivit dragen av plattan. Framförallt så ska man ha hyfsat med kläder på sig (det hade inte jag). Resultatet blev brännblåsor i ansikte och över bröstet...
 
Stormkoka inte kondenserad mjölk i ett försök att göra dulce de leche - bara för att sen öppna den med konservöppnare omedelbart efter att kastrullen blivit dragen av plattan. Framförallt så ska man ha hyfsat med kläder på sig (det hade inte jag). Resultatet blev brännblåsor i ansikte och över bröstet...

Det har jag också gjort men det sprutade bara på köksväggen... tack och lov!
 
Fy, det gjorde jag också en gång. Fast med mattkniv och morot. Så himla dumt alltihopa! Hästen har för sjutton egna tänder, den behöver inte få sina morötter i småbitar! :arghh:

Jag "frös" ju lite precis när det hänt och hann tänka "Fan, det där var korkat" innan jag plockade bort kniven :rofl:

Det var en utmaning att åka ner till vårdcentralen med en användbar hand också, speciellt när man försöker hålla tummen högt :meh:
 
Ibland inser man ju att något man just gjort kanske inte var så himla smart. Eller så finns det krafter i omlopp som man inte känner till. I vilket fall som helst kanske vi kan hjälpas åt att hitta dessa (bortglömda) faror.

Jag lärde mig idag att det tydligen INTE går att värma konjak i micro. Skulle testa ett tips jag fått mot tillfällig stumhet och ont i halsen - dricka varm sprit. Men man dricker ju inte så himla mycket konjak på en gång så jag tänkte att det smartaste var att stoppa in glaset i micron.

Men det var det inte. Det smällde till och spriten exploderade!!! Glaset klarade sig, men hela microns inandöme är nu marinerat i konjak. Himla konstigt, alltså. Jag värmde bara i 30 sekunder också.:crazy:

Så, testa INTE det. Vad ska jag inte testa? (ja jag är uttråkad, det är inte kul att vara sjuk)

Kusinens mans rugbylag hade fest hemma hos hans föräldrar. De konstaterade empiriskt att det inte går att kolsyra vodka eller rödvin. Städningen dagen efter hade varit rätt legendarisk :D
 
Kliv inte över den undre tråden i hagen om den är i höjd med fiffi. Det blir aldrig bra, aldrig!:crazy: Och fiffi är skräckslagen för ett bra tag framöver....:o

Och för för guds skull inte om eländet dag ut och dag in för att du inte orkar öppna grinden med tanken om att det ska gå bra denna gång ! :o
:rofl::rofl::rofl::rofl: Håller med :down:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp