Saker man INTE ska testa

Man ska inte känna med fingrarna om spisplattan är varm. Till mitt försvar kan jag säga att jag var ett oförståndigt barn när jag testade detta. Jag kom i alla fall fram till att spisplattan var varm, väldigt varm.
Jag testade samma grej när jag var liten; la hela handflatan på plattan för att känna om den var varm. Den var varm, väldigt varm. Jag sov ingenting den natten...
 
En sak som man inte ska testa är att ställa en brinnande fotogenlampa under en pendellampa i plast. Den senare svartnar och börjar smälta. Det är dessutom extra tråkigt när en ny likadan lampa kostar 5000 kr. :(
 
Saker man lär sig som relativt nybliven bilägare...

Prata inte med folk när du ska öppna bildörren, du kan lyckats öppna dörren i ansiktet på dig själv...
På lite samma tema, sätt dig inte ner för fort, farten kan göra att du slår tinningen i solskyddet (alltid nedfällt).

Och min personliga favorit... Det är på intet sätt uppenbart att bara för att sambon kan titta ut genom "fönstret" och se hur långt till bilen brevid det är så kan jag göra samma sak på min sida bilen. Men jag försökte iallafall och körde huvudet i bilrutan med en j-a smäll...
 
Ett tips som är något daterat (knappt nån använder väl jodopax numera?):

Blanda inte outspädd jodopax och vatten i en colaflaska ( 1,5 l) och ställ den i kylen. Och om du gjort det - bli inte törstig och halvt senil samtidigt...

Ååååh ja... En gång för många år sedan var jag sinnessjukt törstig efter en ridtur och såg att någon hade en flaska med jordgubbsfestis stående på en bänk i stallet. Jag tänkte att jag bara skulle "låna" en liten klunk för att släcka den allra värsta klunken. Men tji fick jag då det såklart inte var någon jordgubbsfestis utan väldigt utspädd jodopax i en jordgubbsfestisflaska...:meh: Jag lärde mig iallafall den hårda vägen att låta bli andras grejer. :angel:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp