Saker man INTE ska testa

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Miran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 585
  • Visningar Visningar 61 856
Lärdom som det i ungdomen tog mig flera försök att lära mig: Att järnstyckena som du nyss svetsat ihop inte längre glöder betyder inte att de inte är varma längre ...
Har testat samma sak .Värmde ett grenrör för att få ut pinnbultarna som satt fast och det lossnade från skruvstädet sedan jag släckt gassvetsen i ren reflex tog jag tag i det med bara händer men som tur var stod det en hink med olja alldeles bredvid mig och jag körde ner händerna direkt i den och det blev just inga skador alls

Om du ska ta bort nagellack med en bomullsrondell som är ordentligt dränkt i nagellacksbortagning så ska du inte lägga handen direkt på det vita köksbordet.

• Gilla
Reactions: MCP
Mitt bästa tips - kolla så att ugnen är tom/fri från smältbara material när du sätter igång den inför matlagning
(Alternativt; Tina inte kyckling i ugnen i en plastskål som du sen glömmer bort och låter vara kvar i ugnen när du vill få upp ugnen i temperatur)

Visst har min visdom smittat av sig även till dig @Ceta ? :angel: :D

Oj då ... vad smart jag börjar känna mig nu , trots allt.

Jag har ändå insett - den hårda vägen - att det INTE är bra att komma i full fart med en mugg varmt kaffe i var hand och stöta upp dörren med brösten. Speciellt inte när dörren är stängd och INTE står på glänt som jag trodde ...:crazy:

Om du är på din första utlandssemester, är 16 år och nyss börjat dricka alkohol så ska du inte under första utekvällen:
1. Tro att happyhour betyder att du klarar av att dricka dubbelt så många drinkar under samma kväll.
2. Tro att det är en bra idé att kräkas i handfatet på hotellet. Särskilt med osmält mat i magen.
3. Försöka rätta till det misstaget genom att försöka pressa ner innehållet genom handfatets avlopp med hjälp utan änden av en tandborste.
4. Tro att städerska dagen efter förstår dina ursäkter på dålig svengelska.

Kvällen resulterade i att hotellet fick ta dit en rörmokare. Och jag (eller jag mena min kompis som lyckades med detta) vågade knappt spendera en enda krona under resten av resan eftersom.. min kompis... var rädd för att få en dyr rörmokarräkning att betala

Gör inte rödbetsbiffar och riv rödbetor i matberedare utan att först kontrollera att locket är ordentligt stängt! Grannarna som går förbi utanför köksfönstret tittar väldigt konstigt när det ser ut som om man försöker städa undan ett massmord genom att moppa i taket :up::crazy:

Mitt bästa tips - kolla så att ugnen är tom/fri från smältbara material när du sätter igång den inför matlagning
(Alternativt; Tina inte kyckling i ugnen i en plastskål som du sen glömmer bort och låter vara kvar i ugnen när du vill få upp ugnen i temperatur)

Visst har min visdom smittat av sig även till dig @Ceta ? :angel: :D

Matlåda i plast på spisplatta är inte heller att rekommendera :angel:

Det är smidigt att borsta tänderna och gå runt i lägenheten samtidigt och plocka undan och släcka lampor och sådant på kvällen. Tidssparande och man slipper prickar på badrumsspegeln. Men jag har mer än en gång blåst ut tända ljus med munnen full av tandkrämsskum..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka