Saker man råkar hamstra omedvetet

Mest godsaker till hunden, typ tuggapinnar, torkade kodelar, blötfoder att fylla kongen med och så vidare. Matvaror till mig själv är alltid slut när jag skall laga något.
 
Kycklingfond, hade 4 paket tabletter och 2 flaskor innan jag rensade ur min kyl inför flytt.

Annars går det där lite i vågor för mig. Ser oftast att något är slut eller på väg att ta slut och registrerar det men skriver inte upp det någonstans. Nästa gång jag är och handlar tänker jag "men vaaaar det inte något jag skulle köpa...", kommer ej på vad jag behövde. Väl hemma grämer jag mig när jag upptäckte vad jag missat. Sen går det där ibland 1-2 gånger till innan jag får ändan ur och köper det som saknas. Problemet är dock då att det typ blivit inetsat i mitt medvetande att det saknas så då kan jag handla det 3-4 gånger på rad, glömma bort något annat jag faktiskt behöver och sen är cirkeln sluten. :D
 
Tacobröd och toapapper. Är sambon med säger han alltid att vi har tacobröd i frysen men jag tror honom aldrig. Kommer hem och har fem förpackningar i frysen 🙈 Toapapper köper vi alltid båda två. Sambon oftast en förpackning och jag alltid två.

Länge köpte jag alltid florsocker. Fick alltid för mig att det var slut. Samma sak med bakpulver, när jag kom hem fanns det alltid bakpulver i mängd men inget vaniljsocker.
 
Inget.
Jag är så anal att jag alltid handlar strikt efter lista som är skriven efter ordningen i butiken 😅
Önskar att jag vore en sån.

Hamstrar ingenting speciellt, men har ofta två av allt förutom det är som är helt slut = svårt att tillaga en hel maträtt.
 
Jag har hur mycket curry som helst i skåpen. Visst curry är gott men det rör sig om 10-15 påsar och så frekvent använder jag det inte. Hade lyckats besinna mig så har inte köpt nytt på några år och då kom en kompis och gav mig ett par påsar :arghh:. Problemet är ju att när jag kommer behöva så minns jag ju inte vilka sorter jag gillade.
Är även bra på att bunkra pasta och krossade tomater men det använder jag ju frekvent så det blir inte som currykatastrofen.

Roligaste bunkrandet var ändå när jag efter att ha försökt komma ihåg det några veckor äntligen köpte toapapper. Problemet var bara att sen satte jag mig i bilen och åkte vidare till nästa stad och där upptäckte jag att det hade extrapris på toapapper och SÅNT behöver jag ju. Insåg när jag skulle lägga in det nya paketet i bilen att jag nu hade en årsförbrukning av dasspapper. (Nej det var inte under dasspappersbunkringsperioden för Corona där var jag helt oskyldig)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp