Saker man råkar hamstra omedvetet

Högklackade skor kanske 🙈 nä, men tror inte jag hamstrar nått särskilt. Jag är ofta åt andra hållet och tänker men det köper jag när det tar slut, så tar det slut också glömmer jag köpa det som är slut ett tag och går å sparkar mig själv lr joo ägg 😅 det hamstrar jag på! Vi både bakar och lagar mat med mkt ägg, så köper gärna ett paket varje gång jag handlar. Ibland blir det lite mkt samtidigt men vi får iof alltid ätit upp dom i tid, så kanske inte räknas ändå. Nu ska jag sluta svamla, kanske gå å koka ett ägg lr två, snart lunch 👌😁
 
Sriracha, i min hjärna är den nästan alltid slut så nu har vi tre oöppnade flaskor :p Handtvål hittade vi en massa när vi städade badrumsskåpet, och värktabletter slänger jag med varje gång det ska skickas efter från apotea så det har vi också i reserv.

Maken säger att jag hamstrar får :o
 
Inget.
Jag är så anal att jag alltid handlar strikt efter lista som är skriven efter ordningen i butiken 😅
Och du ser ALDRIG något extra och tänker: "Är det kanske slut på x....?" (t.ex. florsocker ;) ).

Mvh, Hon som köpte florsocker idag TROTS att det inte stod på listan... :D
(Fast det behövdes faktiskt eftersom jag bara hade ett öppnat paket kvar i skafferiet. Men jag hade glömt att skriva upp det på listan idag.)
 
Just nu har jag nog ett nääästan sunt förhållande till hamstring, men det lär gå över.

Periodvis köper jag krossade tomater varje gång det är nån vettig sort på extrapris. Och vita bönor i tomatsås - till min chili con carne.

Över lag hamstrar jag sånt som är snorbilligt. Vare sig det är slut eller inte. Möjligen kan jag ha ett litet väl stort lager av ost..... Lagrad ost till extrapris kommer alltid med hem. Som de gänger de säljer vällagrad ost pga kort datum :D
 
Och du ser ALDRIG något extra och tänker: "Är det kanske slut på x....?" (t.ex. florsocker ;) ).

Mvh, Hon som köpte florsocker idag TROTS att det inte stod på listan... :D
(Fast det behövdes faktiskt eftersom jag bara hade ett öppnat paket kvar i skafferiet. Men jag hade glömt att skriva upp det på listan idag.)

Nej 😁
Står det inte på listan köper jag det inte 😂
Handlar inget bra att ha, kollar aldrig priser osv.
Bara tar det jag ska ha och går
 
Och du ser ALDRIG något extra och tänker: "Är det kanske slut på x....?" (t.ex. florsocker ;) ).

Mvh, Hon som köpte florsocker idag TROTS att det inte stod på listan... :D
(Fast det behövdes faktiskt eftersom jag bara hade ett öppnat paket kvar i skafferiet. Men jag hade glömt att skriva upp det på listan idag.)
När jag handlar med inköpslista, så har jag gått planerat vad jag ska göra, och kollat att det som står med på listan.
 
Och du ser ALDRIG något extra och tänker: "Är det kanske slut på x....?" (t.ex. florsocker ;) ).

Mvh, Hon som köpte florsocker idag TROTS att det inte stod på listan... :D
(Fast det behövdes faktiskt eftersom jag bara hade ett öppnat paket kvar i skafferiet. Men jag hade glömt att skriva upp det på listan idag.)

Så funkar jag med! Ser något i förbifarten som inte står på inköpslistan men som brukar gå åt hemma och köper det också.

Jag kom för övrigt på att jag har 6 burkar honung i skafferiet, men de har jag inte köpt själv utan fått av biodlarvänner :p
 
Inget.
Jag är så anal att jag alltid handlar strikt efter lista som är skriven efter ordningen i butiken 😅
Gör detsamma, men det händer ibland slinker med något... Av nån anledning har jag 2st florsocker paket och dom används typ aldrig? :meh: :rofl: Är enda kan komma på som är ofrivillig hamstring just nu. Annars är trots listan att jag glömmer saker mer än köper med extra (mer glömmer skriva upp), som senaste tomatsås så sket sig göra pastagratäng sist :cautious:

Annars hamstrar jag tandkräm eftersom bara ett ställe säljer min favorit. Även shampo, balsam och deo hamstrar jag då passa på köpa på ställen som har dom billigt.
 
Förut var jag duktig på att köpa servetter till extrapris så till slut hade jag 9 förpackningar. Använde mycket sällan servetter så de samlades i en låda men nu har jag börjat använda dem. :up:

Duschgel. Yves rocher har fraktfritt om man köper för en viss summa så jag tog alltid några duschgel extra, de går ju åt så småningom. Fast sen upptäckte jag att jag inte gillade en del av dem så de blev stående, tror jag har 10 flaskor nu.

Schampo och balsam. Råkar alltid köpa när jag beställer nåt från apotea men har skärpt mig på sistone och börjat kolla vad jag har hemma innan jag köper nytt. Har just nu 3 oöppnade schampo och 2 balsam.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp