Saker man råkar hamstra omedvetet

Hårtorkar. Jag, som inte använder hårtork öht upptäckte i går när jag för första gången på två-tre år behövde använda en att jag har fyra hårtorkar och 2 locktänger :grin:

Upptäckte också när jag rotade igenom lådorna i jakt på kedjan till hängsmycket (don't ask) att jag har fem flaskor schampo hemma. Och inget balsam. Sedan har jag flera burkar dragon, timjan, osv som jag använder kanske högst en gång i kvartalet. Men kollar recept och köper hem mer. Samma med krossade tomater men det används iofs i grytor och köttfärssås, det är så lätt det där med 3 för 20.
 
Citronsyra :cautious:
Skrev upp på inköpslistan ”2 pkt” och menade två småpåsar men maken köpte två literförpackningar. Några veckor senare skulle jag använda citronsyra, letade bland kryddpåsarna men hittade inga så jag skrev upp det på inköpslistan… Maken tyckte det var lite märkligt att jag redan använt så mycket citronsyra men köpte snällt två förpackningar till. Så det lär vi väl inte behöva köpa igen på en 5-6 år :angel:
 
Citronsyra :cautious:
Skrev upp på inköpslistan ”2 pkt” och menade två småpåsar men maken köpte två literförpackningar. Några veckor senare skulle jag använda citronsyra, letade bland kryddpåsarna men hittade inga så jag skrev upp det på inköpslistan… Maken tyckte det var lite märkligt att jag redan använt så mycket citronsyra men köpte snällt två förpackningar till. Så det lär vi väl inte behöva köpa igen på en 5-6 år :angel:
Haha, jag visste inte ens att det såldes citronsyra i så stora förpackningar! 😂
 
Och du ser ALDRIG något extra och tänker: "Är det kanske slut på x....?" (t.ex. florsocker ;) ).

Mvh, Hon som köpte florsocker idag TROTS att det inte stod på listan... :D
(Fast det behövdes faktiskt eftersom jag bara hade ett öppnat paket kvar i skafferiet. Men jag hade glömt att skriva upp det på listan idag.)
Det är lite det här jag är ute efter. Att mer eller mindre medvetet hamstra t ex toapapper eller tvättmedel på kampanj är sin sak, men just de där sakerna som hjärnan tydligen inte kan få in att man redan har hemma fascinerar mig. Jag har också ofta en inköpslista med det viktigast jag ska handla, sedan kan det bli lite utöver det på infall och vad som är på kampanj, men sedan så tänker min hjärna ändå att visst var det väl så att det snart börjar ta slut på handtvål och krossade tomater så det är nog säkrast att köpa lite till. Det kanske finns ett uppslag till en doktorsavhandling här ifall någon är sugen? :D Vilka människotyper hamstrar omedvetet krossade tomater och vilka hamstrar florsocker?
 
"Mitt kaffe" när det är på extrapris. Hudvårdsprodukter och reseförpackningar (det, schampo, balsam, tandkräm etc.)

Tacokryddor, torkad oregano, krossade tomater och bönor när det gäller mat. Det är iof sånt jag använder hyfsat ofta men inte i den utsträckning.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp