Saker man råkar hamstra omedvetet

En liten varning för citronsyra. Citronsyra är starkt allergiframkallande och har man otur och har astma kan det bli riktigt jobbigt. Jag har den t-shirten...
Kommersiellt framställd citronsyra kanske, har för mig att man ofta använder mögelsvampar för det. Citronsyran i sig tvivlar jag skarpt på att man blir allergisk mot.
 
Kommersiellt framställd citronsyra kanske, har för mig att man ofta använder mögelsvampar för det. Citronsyran i sig tvivlar jag skarpt på att man blir allergisk mot.
Oavsett, att avkalka med citronsyra är numera totalt livsfarligt för mig. Det tar låååång tid att vädra ut eländet med.
 
En liten varning för citronsyra. Citronsyra är starkt allergiframkallande och har man otur och har astma kan det bli riktigt jobbigt. Jag har den t-shirten...
Det är ju inte sant och livsmedelsverket håller med mig.

Screenshot_20220424-212932_Chrome.jpg

Så den T-shirten kan du ta av dig..
 
Nej 😁
Står det inte på listan köper jag det inte 😂
Handlar inget bra att ha, kollar aldrig priser osv.
Bara tar det jag ska ha och går

Sahar handlar jag med.
Jag har en app som automatisk ger mig ett matschema, sa varje vecka andrar jag lite (ifall dar ar ratter jag inte vill ha / jag ska ut och ata osv) och sen lagger jag till de ratter jag vill ha i inkopslistan, bockar av det jag redan har hemma (snabb check i skafferiet), och handlar sedan efter listan.
Icke-mat grejer jag behover skriver jag upp i en Notes app nar jag kommer pa det, sen for jag over det till checklistan nar jag ska handla

("Centr" heter appen - den kostar nagon hundring i manaden, men bidrar med sa mycket livskvalite och har sparat mig sa mycket pengar i matsvinn att jag garna betalar. Innehaller ocksa traningsprogram, men de anvander jag numera sallan :p )
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp