Saker på rätt sätt

Man äter ringen på Ballerina och Singoalla först.......sedan botten med gojset på!!

Man tar inte en tugga rakt över bara......man gör verkligen inte det!:nailbiting:
Nej nej! Man tar övre ringen, bryter i bitar och skrapar av chokladen från underdelen och äter det först. SEN får man äta själva chokladkexet

Man äter ringen på Ballerina och Singoalla först.......sedan botten med gojset på!!

Man tar inte en tugga rakt över bara......man gör verkligen inte det!:nailbiting:

Nej nej! Man tar övre ringen, bryter i bitar och skrapar av chokladen från underdelen och äter det först. SEN får man äta själva chokladkexet

På Singoalla tar man en tugga rakt över.
På Ballerina tar man av ringen och äter den, sen kastar man bort resten.

Ang Ballerinakex.
Man tar av ringen - äter upp den.
Sen biter man bort botten runt nougaten.
Efter det åker kvarvarande bit in i munnen och så suger man på den så det blir en geggig smaksensation med nougat och bottenkex i perfekt proportion.

Ang Ballerinakex.
Efter det åker kvarvarande bit in i munnen och så suger man på den så det blir en geggig smaksensation med nougat och bottenkex i perfekt proportion.

Här har vi någon som förstått hur man gör! Läs och lär allihopa!

Jag har så sjukt mycket saker för mig men kan ta några.
  • När man äter bröd äter man alltid upp kanterna först, vissa bröd kan man äta runtom och det blir bra men andra måste man dra bort kanterna på eller som jag gör nu skära av kanterna i kvadratiska och geometriska bitar och dom äts innan man får ge sig in på mitten av brödet.
  • Varje liten bit av en smörgås måste täckas av grönsaker, varje liten yta och helst i flera lager, typ 2-3 lager av gurka eller paprika på varje tugga av smörgåsen. Det går inte an att ha en bit smörgås utan grönsakspålägg! Varje tugga ska smaka likadant, har aldrig förstått hur vissa kan lägga en liten skiva gurka eller tomat mitt på mackan och sen inget mer.
  • Te ska drickas ur en mugg som innehåller 7 dl vatten, jag har doktorerat i detta och provat en massa olika storlekar för att hitta storleken som ger bäst smakutveckling för teet, som håller värmen ordentligt nog och är lagom mycket mängdmässigt! Mycket viktig forskning :D .Te ur små muggar borde vara olagligt och ändå ligger vårt i-land så långt efter och har inte tagit till sig min forskning så var man än går ut får man den där lilla muggen med te som är alldeles för starkt, som tar slut för snabbt och inte hinner göra en varm! :nailbiting: Och vet ni vad som visade sig vara den perfekta temuggen? Jo en ölsejdel i glas som jag köpte på Erikshjälpen för 15 kr :love:
  • Man serverar inte mat på fult porslin, olika saker ska dessutom ätas ur olika saker, det finns den perfekta skålen för gröt, yoghurt, assietten, skeden osv. och det är viktiga saker. Vad man har för kläder är viktigt också, på dagen vissa saker och kvällen andra, vet inte varför egentligen, det bara är så. Och det skulle aldrig falla mig in att ha jeans på mig hemma om det inte bara är för att jag mellanlandar någon timme innan jag ska iväg igen. Hemma har man mjukisbyxor!
  • Man måste göra något samtidigt som man äter, läsa eller se på någon serie eller någon förutsägbar TV men jag vill äta själv för jag blir stressad av andra människor,vill göra det lite mysigt och ta mig tid. Men att bara sitta rakt upp och ner och tugga i sig maten är sjukt tråkigt! Försöker undvika TV men ser på Malou ibland när jag äter frukost men tycker det är lite besvärligt för regeln är att man INTE får äta när det är paus i programmen, då måste man själv ta paus och får inte äta. Resultat, det blir en långdragen måltid och hackig med alla stopp. Helt ologiskt men jag är ganska ologisk.
Stoppar här men är så tvångsmässig att jag enkelt skulle kunna skriva 100 till men jag framstår nog reda som galen nog :angel:

Ang Ballerinakex.
Aldrig sett den varianten :p

Ang Ballerinakex.

Exakt såhär gör man!

Men ja. Eller inga byxor alls :angel: Djävulens påfund.
Håller mig mest till kjol med over knee strumpor på vinter.

Klarar verkligen inte av jeans som ska trycka i midjan, maken på obekvämt, hur klarar sig folk :nailbiting:

Jag vet inte hur dom tar sig igenom hela dagar i jeans och inte känner paniken och tvånget att befria sig från dom så fort man kommer hem!:rofl: Jag har som tur är bara stretchiga jeans och sådana som tyvärr är lite för stora vilket kanske inte är så smickrande rent visuellt men dom är sköna, känns i princip som mjukisbyxor och skär inte in och jag väljer aldrig jeans med hög midja, det är en fruktansvärd uppfinning som jag gång på gång försöker luras in i av andra, att det ska ge en så fin kroppsform och kännas bra. Jag vill ha låga jeans eller normalhöga

Vi skulle nog aldrig behöva konkurrera om sötsaker. :D
Haha, tack då får jag ha mina saker för mig själv. En av mina allra bästa vänner och jag vet när vi pratar med varandra att om en av oss gillar något behöver vi inte ens fråga vad den andra tycker för det är alltid motsatsen!

Angående vilken sida man brer smöret på! Man har inte smör eller margarin alls,det är en fruktansvärd uppfinning som bara framkallar illamående och jag ser inget syfte alls med den, mina pålägg ligger så snällt kvar och jag slipper den där kväljande känslan. Jag äter aldrig smör. När jag var yngre och man skulle göra det skrapade jag så mycket med kniven för att det skulle verka som att jag smörade smörgåsen att hela matkön stannade upp efter mig och fick alltid kommentaren att efter min hårda behandling med bröd och smör så var det mer bröd på kniven än smör på smörgåsen :p

Jag måste dessutom försvara pås te, jag drack bara lösviktste och var helt inne på det. Men jag hittade några favoriter i påste så nu föredrar jag det även om jag dricker löste ibland. Men jo, det finns riktiga höjdpunkter i pås te- Friggs blåbärste dricks det en hel del av här hemma. Underbart! Kan absolut hålla med om att många tesorter smakar bäst i lösvikt men jag snöar in på saker och tycker att alla nuvarande favoriter är pås te förutom ett lösviktste jag kan tipsa om som är marsipan te eller mandelte :love:

Angående vilken sida man brer smöret på! Man har inte smör eller margarin alls,det är en fruktansvärd uppfinning som bara framkallar illamående och jag ser inget syfte alls med den, mina pålägg ligger så snällt kvar och jag slipper den där kväljande känslan. Jag äter aldrig smör. När jag var yngre och man skulle göra det skrapade jag så mycket med kniven för att det skulle verka som att jag smörade smörgåsen att hela matkön stannade upp efter mig och fick alltid kommentaren att efter min hårda behandling med bröd och smör så var det mer bröd på kniven än smör på smörgåsen :p
Bröd och smör/olivolja/rapsolja är som yin och yang. Funkar inte att äta utan.

Margarin är inte livsmedel.

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 300
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär kommer vara om nånting som har hänt för mig som jag inte har be rättat om såmycket förut. Och det är nånting som har kommit upp... 2 3
Svar
53
· Visningar
4 895
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 002
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
2 196
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka