Bukefalos 28 år!

Saker som ni fattade sjukt sent

När jag var 15 träffade jag min första riktigt stora galt.....

Innan dess trodde jag inte de kunde bli större än slaktgrisarna typ. Ingen trevlig chock kan tilläggas (galten stod lös i svinstallet så jag var snabb med att dra igen dörren :rofl:
Samma här! När jag var liten hade farfar grisar (han köpte smågrisar och födde upp till slaktvikt) och det var den storleken jag tänkte mig att en gris var i. Så när jag mötte en fullvuxen galt i en gammal och mörk ladugård blev jag helt sjukt förvånad. :laugh:
 
Jag fattar ändå inte. Om byxor som de ser ut idag inte var den ursprungliga designen, utan den ursprungliga designen var två byxben som syddes ihop... hur fasen såg de ut då om det inte såg ut som byxor? :laugh: Då måste det ju va typ chaps, eller stay-ups :rofl:
Tror det var sent 1800-tal till tidigt 1900 som man faktiskt sydde ihop trosorna i grenen. Innan dess var grenen öppen. Trosorna var ju då som shorts typ, fast luftiga. (om man var bondkvinna kunde man ju då stå och kissa i kanten på fältet och hålla ut kjolarna lite bara.)
 
För några månader sedan tittade jag och sambon på Alla mot alla, och ett moment var att säga färdigt ordspråken. Jag hojtade glatt svaret på alla före sambon pga vinnarskalle men när ordspråket "bränt barn.." kom och jag skrek "LUKTAR ILLA!" så liksom dog stämningen.

Tydligen har mina föräldrar lurat mig hela mitt liv, för när jag ifrågasatte dem efter det så var de fullt medvetna om att ordspråket lyder "bränt barn skyr elden", de tyckte bara att det var roligare att lära mig att brända barn luktar illa.
 
Hade en bekant som skrev på facrbook att hens dotter grät krokodiltårar när de förlorat ett husdjur :cautious:

Att Jan i se på mig sjunger åhoj, en hamn i stormen, inte och håll min hand i stormen som jag trott i alla år (lärde mig det rätta typ ifjol)
 
Tog lång tid innan jag kopplade ihop Västerbotten och Österbotten. Och så kom Norrbotten och ställde till det dessutom. Det var väl i samma veva jag fatade varifrån-botten stammade.
Norrbotten är ett administrativt konstruerat namn som skapades när man skulle dela länet och Finland var ute ur bilden. Så "norr" där är i relation till Västerbotten, inte i relation till vattnet, det är därför det blir konstigt.
De gamla traditionella landskapen Öster- och Västerbotten möttes i trakten av Kemi älv. Dessutom står det på äldre kartor ofta Bottnen, istället för Bottenhavet och Bottenviken. Det gör det ju enklare att genomskåda.
 
Jag gick i femman när jag insåg att köttet vi äter är djurens muskler ja. Trodde innan att köttet på något viss satt mellan musklerna och huden...

Och det dröjde fram till för ungefär 1,5 år sen tills jag insåg att annanaser växer på frikkin BUSKAR på MARKEN och inte i träd á la kokosnötter i palmer!! :eek::eek:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp