Saker som ni fattade sjukt sent

1606478857137.png


Viken in till höger är Finska viken och resten är Östersjön. :)
 
Nej men med tanke på hur utspridd den delen av befolkningen är är det befängt att tro att alla pratar på samma sätt.
Fast det behöver man ju inte tro för att man klumpar ihop ett område där det finns likheter dialektalt. Jag säger värmländska också, trots att det är enorm skillnad på hur man pratar i Karlstad och hur man pratar i Torsby, t.ex. Men båda ligger i Värmland och hör ju därför till Värmländskan. :)
 
Fast det behöver man ju inte tro för att man klumpar ihop ett område där det finns likheter dialektalt. Jag säger värmländska också, trots att det är enorm skillnad på hur man pratar i Karlstad och hur man pratar i Torsby, t.ex. Men båda ligger i Värmland och hör ju därför till Värmländskan. :)

Likadant i Skåne som är ett rätt lite område geografiskt. Det är defintivt skillnad på hur folk från Lund och Helsingborg pratar! Det är inte många mil mellan.
 
Likadant i Skåne som är ett rätt lite område geografiskt. Det är defintivt skillnad på hur folk från Lund och Helsingborg pratar! Det är inte många mil mellan.

Verkligen. Har vänner från både Helsingborg, Lund och Malmö. Men så dejtade jag en kille för några år sedan som var från... ja var fasen var han ifrån, nån liten håla mitt i inlandet i Skåne. Jag fattade fasen inte ett enda ord han sa 🙈
 
... varför använder man ordet botten? Vad betyder det i sammanhanget?
Du ska tänka utifrån att allt innanför Öresund är ett innanhav. När du har farit genom hela och det inte finns mer hav har du nått Bottnen. Vänd kartan uppochner och låtsas att det blåa är en karaff med vatten.
 
Tydligen är Bottenviken en vik av Östersjön. Och inre nedre botten av Östersjön som jag antagit tidigare.
*Upplyst av den här tråden. ;)
 
Inte den med att sveda! men tror nog att jag grillade min första kyckling med eller närapå med inplastade inälvor och allt. Jag minns nog att vi fick ut dem halvsmälta innan den var klar, men jag minns inte om kycklingen åkte in i ugnen igen och åts.

Erkänner att jag är lite dubbel om det där, härligt att slippa gräva ut det hela, samtidigt är det ju synd för de som hade talang och vilja att använda det.
Köper man kalkon ligger allt i en påse inuti, om man nu kan tänka sig använda det istället.
Mvh Hon som köpte en kalkon, la den på en plåt och gav den till 6 kilon hunden som bara :eek: större än mig. När jag fick stycka den hittade jag paketet.
 
Att viking chips heter vicknings chips.
Vägrar dock acceptera det och säger viking chips 😒

Herr Gårman kom jag på för några år sedan, det slog mig bara sådär och jag var tvungen att berätta för min kollega, superexalterad. Han blev inte så imponerad när jag stormade in med ett, vet du vad?!
Herr Gårman! Här går man! Ha!
😂😂😂
 
Att viking chips heter vicknings chips.
Vägrar dock acceptera det och säger viking chips 😒

Herr Gårman kom jag på för några år sedan, det slog mig bara sådär och jag var tvungen att berätta för min kollega, superexalterad. Han blev inte så imponerad när jag stormade in med ett, vet du vad?!
Herr Gårman! Här går man! Ha!
😂😂😂

Själv har jag fått mig att det hette weekendchips, så min stackars man fick fråga en anställd på ICA för han hittade dom inte :o Så jag kanske måste lära mig dess riktiga namn :angel:
 
Att viking chips heter vicknings chips.
Vägrar dock acceptera det och säger viking chips 😒

Herr Gårman kom jag på för några år sedan, det slog mig bara sådär och jag var tvungen att berätta för min kollega, superexalterad. Han blev inte så imponerad när jag stormade in med ett, vet du vad?!
Herr Gårman! Här går man! Ha!
😂😂😂
Det hör ju till att man åtminstone spelar med lite när någon gör en sådan livsomvändande upptäckt tycker jag! :rofl::rofl:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp