Saker som ni fattade sjukt sent

Fast den varianten går att få till i Sverige med. Min sambos morbrors fru (jösses) har ett i sin trädgård, den är som ett miniträd typ. Och gott som tusan!
Jo, men då måste man kunna skapa ett microklimat oftast. Men rosmarin och lavendel är precis på gränsen mellan perenn och lignos.
 
Jo, men då måste man kunna skapa ett microklimat oftast. Men rosmarin och lavendel är precis på gränsen mellan perenn och lignos.
Den står helt öppet i hennes trädgård. Tror att den är lite härdigare när den är så pass stor kanske? Småplantor lär dö vintertid lite lättare.
 
Kom på.... Det var pinsamt sent som jag insåg att Egypten är ett afrikanskt land. Jag hade lite luddigt tänkt att det var nåt i mellanöstern nånstans.

Jag ska härmed revertera din känsla av pinsamhet.
Egypten är ett Afrikanskt land OCH ligger i mellanöstern nånstans.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Mellanöstern

NearEast.png
 
Aha!
Ingenting förvånar mig i örtväg längre nu, efter bananchocken! :D
Första gången i mitt liv som jag såg en bananblomma låg jag på marken under ett random träd (trodde jag - en ört visade det sig) i norra Indien och plötsligt när jag tittade rakt upp hängde en blomma lika stor som mitt huvud. Jag berättade för alla om den supercoola blomman jag sett och indierna ryckte mest på axlarna när de väl fattade att jag var alldeles exalterad över en vanlig bananblomma.
 
Kom på en såhär i juletider!

Att ischoklad ska serveras kyld och att det är därför det heter ischoklad :o Vi köpte en burk när jag fortfarande bodde hemma någon gång, och det var så himla äckligt! :yuck: Sen när jag flyttade ihop med maken så envisades han med att köpa en burk av detta vidriga, och sedan ställa den i frysen :confused: Och se på tusan, då var det ju gott ju! :idea:
Jag trodde att det heter ischoklad eftersom den höga fetthalten i chokladen gör att den smälter lätt på tungan och därför känns kall?

Men jag håller med om att den ska vara kall när man äter den! Och göras själv. Har inte förstått köpe-ischoklad :D
 
Alltså, det här med ischokladen har jag helt missat 😅 fick hem en burk i år och tyckte verkligen inte att det var så gott som jag kom ihåg men nu har jag ju kanske svaret, den åker in i frysen bums! 👍😁
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp