Saker som ni fattade sjukt sent

Inte jag, men min moster frågade som äldre tonåring varför programmet de alltid tittade på (fanns ju inte så mycket då) hette "Fälte ko"

Morfar ska enligt utsago ha stirrat på henne och sedan utbrustit "Fält eko"

Och nu när jag dubbelkollade när det gick så inser jag att hon var närmre 30år 🙈🤣

Som jag som ALLTID läser anti-krundan. Jag är 50 och vet bättre men läser fanimej alltid fel.
 
Okej, antingen jag eller min mamma har fattat sjukt sent. Hon säger Ann-Sjovis med betoning på Ann. Som att det är ett namn, typ Ann Karlsson. Jag säger annsjoovis, betoning på långt oo.

Min dotter är 15 och trodde fram tills igår att det heter tatuRering 🤭
 
En sak som jag fattade pinsamt sent hur de fungerar är sånna där timerklockor man kan ha till belysning eller motorvärmarsladden till bilen osv 😅 Fått förklarat för mig såååå många ggr hur man skulle ställa in dom men det kopplade inte i min hjärna förrän för något år sen 😂
 
En sak som jag fattade pinsamt sent hur de fungerar är sånna där timerklockor man kan ha till belysning eller motorvärmarsladden till bilen osv 😅 Fått förklarat för mig såååå många ggr hur man skulle ställa in dom men det kopplade inte i min hjärna förrän för något år sen 😂
Det kan ev vara så att det är en sån som är vid mitt motorvärmaruttag (hyresrätt). Jag fattar inte. Kan bara sätta igång en halvtimme i taget. Har inte orkat läsa instruktionen. Tur att det är vår nu igen.
 
Det kan ev vara så att det är en sån som är vid mitt motorvärmaruttag (hyresrätt). Jag fattar inte. Kan bara sätta igång en halvtimme i taget. Har inte orkat läsa instruktionen. Tur att det är vår nu igen.

En sån här är det jag menar.

Timer.jpg
 
Jag har efter över fyra decennier upptäckt vilka rackarns korta ben jag har. Ok visst har jag varit medveten om att alla byxor varit förlänga och att benlängd 30 tum på jeans inte signalerar modellspiror precis, betänk att huvudets högsta punkt kan mätas till 173. Sedan har jag också varit medveten om min långa rygg då alla överdelar tenderat att visa badringen. Men det var faktiskt först förra veckan som jag gick förbi hallspegel och SÅG hur korta ben jag har 😁

/ hälsningar Derivata eller ska vi kalla mig grodan kanske...
Ska vi byta?

jag är - enligt lokalt talesätt - högt kluven. Jag har långa ben och kort överkropp. Såpass att jag var huvudet kortare när jag satt bredvid kompisen. Hon är runt 1,55 och jag är 1,68.

Ett elände att hitta byxor som är långa nog.
Insvängda överdelar ha smalaste delen mitt över höfterna. Gissa hur lång tid det tog att hitta en ridkavaj jag kunde ha. :meh:
 
Jag har i hela mitt liv (50+) trott att lakkorv, som äts den här tiden på året, är en korv gjord på fisken lake, som man fiskar den här tiden på året. Men...för ett tag sedan blev jag bjuden på lakkorv och den smakade inte alls fisk :o Lakkorv heter lakkorv för att den ligger i en saltlake.

Känner mig jättesnuvad på en sanning :(
 
Ah, nej sån kan jag. Den här är jättekonstig (enligt mig då).

Det finns ju timers som ser typ likadana ut som den på bilden fast det bara är meningen at man ska kunna ställa in en halvtimme. Som är tänkt att ha vid kaffebryggaren eller strykbrädan och sånt. Kanske en sån du har ;)
 
Det finns ju timers som ser typ likadana ut som den på bilden fast det bara är meningen at man ska kunna ställa in en halvtimme. Som är tänkt att ha vid kaffebryggaren eller strykbrädan och sånt. Kanske en sån du har ;)
Nej det är ingen sån man vrider, man tycker på plus och minus och ställer in klockslag och grejar. Låter jättelätt men det är det inte.
 
Ska vi byta?

jag är - enligt lokalt talesätt - högt kluven. Jag har långa ben och kort överkropp. Såpass att jag var huvudet kortare när jag satt bredvid kompisen. Hon är runt 1,55 och jag är 1,68.

Ett elände att hitta byxor som är långa nog.
Insvängda överdelar ha smalaste delen mitt över höfterna. Gissa hur lång tid det tog att hitta en ridkavaj jag kunde ha. :meh:
:D Vi kanske ska lägga in oss för lite justering - du får lite rygg av mig och jag lite ben av dig?

Själv har jag problemet att jag måste sänka bilsätena i varje bil jag sätter mig i, är inte sätet i botten gnuggar jag hårbotten mot taket (ger fin elektrisk frisyr förvisso :laugh:)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp