Saker som ni fattade sjukt sent

Högst densamme. Nu i större ask. Innehållet kan ha sjunkit ihop under transport, men vokabulären är ändå den samma. Tredje person.
Låter definitivt som den Golit jag minns, ty det är en av mina superförmågor att komma ihåg detaljer såvida de inte innebär siffror (ändå blev jag ekonom, men funkar hyfsat ändå) Jag tillhör det gamla gardet som efter över tio år i dvala återigen har vaknat till liv, pandemirelaterat, vet ej.
 
Låter definitivt som den Golit jag minns, ty det är en av mina superförmågor att komma ihåg detaljer såvida de inte innebär siffror (ändå blev jag ekonom, men funkar hyfsat ändå) Jag tillhör det gamla gardet som efter över tio år i dvala återigen har vaknat till liv, pandemirelaterat, vet ej.
Kan vara begynnande senilitet, då återvänder man till gamla vanor. Som, vad var det han hette nu igen, han i tredje person.
 
En sak som jag fattade pinsamt sent hur de fungerar är sånna där timerklockor man kan ha till belysning eller motorvärmarsladden till bilen osv 😅 Fått förklarat för mig såååå många ggr hur man skulle ställa in dom men det kopplade inte i min hjärna förrän för något år sen 😂
Jag lärde mig den hårda vägen i höstas när det var dags att koppla upp uteljusslingan på timer. Den lös när det var ljust ute och avstängd när det var mörkt, innan jag fick till det. 😅
Någon tidigare hade tryckt in alla piggar så blev spegelvänt när jag försökte. Instruktionen på baksidan var inte heller den tydligaste. Google fick assistera tillslut.
 
Jag var 40 innan jag lärde mig varför kisset luktade så illa ibland vissa kvällar - ofta efter vinmiddag med vänner.

Jag trodde det hade med alkoholen att göra genom att man blir lite uttorkad och kisset mer koncentrerat. Men en arbetskamrat nämnde en dag att kisset luktar illa efter man ätit sparris. Jag gjorde inte kopplingen då utan tänkte ”jaha, det har jag aldrig märkt”. Men efter en middag med sparris gick det upp för mig att det varit sparris hela tiden och inte alkoholen! :D
 
Då är frågan, hur definierar vi medelålders? Är det alltid äldre än man själv är kanske? ;)
När egna eller bekantas barn planerar 40-års-kalas
När man fattar att 70-talet inte var alldeles nyss
När man tråkar ut yngre snorvalpar med att berätta om när telefonen var av svart bakelit och satt fast i väggen, TV:n var inbyggd i ett skåp med skjutdörr och det fanns fullt med småaffärer överallt med mycket begränsat sortiment som ändå gick alldeles utmärkt.
 
När egna eller bekantas barn planerar 40-års-kalas
När man fattar att 70-talet inte var alldeles nyss
När man tråkar ut yngre snorvalpar med att berätta om när telefonen var av svart bakelit och satt fast i väggen, TV:n var inbyggd i ett skåp med skjutdörr och det fanns fullt med småaffärer överallt med mycket begränsat sortiment som ändå gick alldeles utmärkt.

Glöm heller inte att vi överlevde utan söndagsöppet :D
 
När egna eller bekantas barn planerar 40-års-kalas
När man fattar att 70-talet inte var alldeles nyss
När man tråkar ut yngre snorvalpar med att berätta om när telefonen var av svart bakelit och satt fast i väggen, TV:n var inbyggd i ett skåp med skjutdörr och det fanns fullt med småaffärer överallt med mycket begränsat sortiment som ändå gick alldeles utmärkt.
Och TVn hade också ett VÄLDIGT begränsat sortiment.... ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp