Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Det var inte min häst och inte mitt släp och jag kommer inte ihåg vad det var för släp bara att vi inte fick loss bommarna. Men som sagt det vi provade på ghs gick inte att lösa ut när min pappa hängde på bommen.
Kl*
Min häst klättrar över bommen när vi är på tävling, och han är med själv i släpet.. Som tur är har vi kamera och ser när han gör det.. Vi har ett BOJ Bravo släp med panik bommar.. Och det har alltid gått lätt att "lossa"..
Panikutlösning ()panikbommar) på frambommar är en bom som kan släppas utifrån utan verktyg och med ett enkelt handgrepp på 1-2 sekunder.
Säkerhetsbommar kan lossas utifrån med hjälp av ett verktyg såsom skruvmejsel eller liknande.
Att montera in panikbommar i en transport som inte har det från början går säkert för den som är händig utöver det vanliga, men inget att rekommendera att man gör, man ändrar släpets ursprungliga konstruktion och kanske även släpets hållfasthet.
Vill man ha panikbommar så blir det nog till att byta släp.
Hästmänniskan
Hej!
Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);)
Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...