Säkerhetstråd -Hjälmar-Västar

nexxa

Trådstartare
Läste lite i en tråd ang.just ridhjälmar.Hur mycket lägger ni på ridhjälm och vad är det för märke?
Och ridvästen.Om ni har någon, pris? Märke?

Själv har jag en ridhjälm som kostat mig 400:- (?) tror det är märke Wembley (?).Ridväst använder jag inte eftersom jag tycker det är obekvämt och jag blir stel osv osv..hade dock en beg. innan köpt för 400:- använde den 1 gång och sålde vidare.. ;)

Sv: Säkerhetstråd -Hjälmar-Västar

Hjälmar har jag 2 stycken:
1 från hööks, 299:-
1 Eurolite, 679:- (?)

Tyvärr får bara en plats i skåpet :p

Såkerhetsväst har jag en Pro Rider nivå 3, bra, men jag har blivit mycket slarvigare med att använda den.

Själv har jag en Charles Owen hjälm som jag köpte för ett år sen.
Den kostade 1500 på kampanjpris, hade kostat 2500 ( :eek: ) innan.
Hade sparat pengar ett bra tag och letat efter hjälm hur länge som helst och jag blev kär!! :rofl:

Säkerhetsvästen är en Rodney Powell i BETA klass 3, den använder jag mest när jag rider lite tuffare rundor i skogen eller när jag hoppar.
Vill ju helst inte ramla av och slå sej på en stock i skogen.. :o

Jag har en hjälm från hööks för 299:-
och just nu en Aerowear väst för 1500:- men på jakt efter ny.

Måste ändå säga att aerowear hittill svarit den smidigaste västen jag provat och är värd priste också.

Jag har också en charles owen- john whitiker :love:
kostade 2850 betalade själv :crazy:
sen har jag en IRH som jag har när jag rider hemma..
västen är en klass III, en gammal sak som ska bytas ut så fort de finns pengar :banana:

jag har en john whitaker hjälm! :love: finns ingen skönare.
den kostade 2900 tror jag. vet inte säkert

säkerhetsväst har jag en jack ellis, men jag använder aldrig väst..
men en e väl bra :p inte så stor oh klumpig som många är. vet inte vad den kostade. 1500 kanske

Vet inte märket på varken väst eller hjälm, hjälmen kostade ca 700 kr och är en sk lättviktshjälm, västen kostade ca 1500 kr.
Det är min man som köpt dom till mig, för han tycker alltid att allt jag köper själv är "billigt skräp" som han uttrycker det, så just det tyckte han att det var lika bra han köpte, fast annars vägrar han köpa sånt som hör till hästarna.

Har en jockehjälm vet inte vad dem heter, euro nånting champion är märket om jag inte minns fel.. Den kostade typ 3-400 och en racesafe väst som kostade 1600, när jag beställde den från england, kostar 2200 i Sverige, underbart smidig väst, använder den alltid! Klass III föresten..

Köpte min GPA för 4000:- :eek: men det var den värd. Skön och säker och sval för mitt stackars huvud. Hade dessutom rätt mkt pengar under den perioden, idag hade jag aaaaldrig haft råd.

Säkerhetsväst har jag ingen, har aldrig ens testat en. Lite spänning ska det ju vara :D

jag har en LAS lättviktshjälm från Hansbo.kostade 1500 kr om jag inte minns helt fel?

säkerhetsvästen är en tipperary eventer, och den pröjsade jag 3500 kr för

jag har en Charles owen hjälm, vet inte va den kostade faktisst, 1200 kanske, de e deras rider 2000.
Säkerhetsvästen är en Pro-rider, vet inte va den kostade heller, rellativt billigt iaf.
(andvänder den endast vid hoppning = ca 1 gång i månaden :S .. jag löshoppar en dag i veckan ist. )

De jag använder är en Charles Owen Showhat, kostade 1000:- på Jannes Ridshop i Kumla (www.jannesridshop.com) den är med vanliga hakband, ej läder m.a.o.

Den andra hjälmen jag använder, som jag nog använder allra mest är en GPA Titanium
från Pikeur. Kostade ca 3500:- om jag inte minns fel. Visst, den är dyr men jag ångrar mig inte. För den är jätteskön och har en bra ventilation så man är inte längre svettig av hjälmen längre samt att den inte luktar äckligt då heller.. Denna köpte jag hos Horze.

Har även en utav mina första hjälmar kvar, en svart sammetshjälm av märket Wembly
kostade väll runt 400:- tror jag. Köpte den när det var ridsportbutik på anläggningen där jag har hästen, men den butiker existerar inte längre tyvärr.

Har föresten även en säkerhetsväst. En blå Trop Redeem Level 3.
Kostade ca 1500:- den är skön, bra och rätt så "formbar" i jämförelse mot vad säkerhetsvästar kan vara. Men jag tycker det är obekvämt att rida i väst (alla de ja testat hittills i alla fall) och dessutom så dressyrar jag mest + rider i skogen och då rätt lugnt, så jag rider oftast utan säkerhetsväst. *slarver*

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
862
Senast: Lisen82
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 574
Senast: Squie
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag... 2
Svar
34
· Visningar
5 322
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 863

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka