Säkerhetsväst á la sköldpadda.

Sorbe

Trådstartare
Det finns ju en hel del säkerhetsvästar gjorda så nu, men vilka har egentligen sånna? RaceSafe är väl originalet?

Har Jacson någon, hörde om det idag.

Vad har ni för någon 'sköldpadds'säkerhetsväst, är ni nöjda?

Sv: Säkerhetsväst á la sköldpadda.

Jag har Riders Company.
Jättenöjd! :D
Bara det att dragkedjan gick upp :crazy:
Men det var endast mitt fel då jag spände snörena lite för hårt :o hehe

Jacson ha också en.

Jag har en Racesafe och är nöjd, förutom det att den var lite lång när jag köpte den så att den har bubblat ut sig i nacken så att det ser ut som man har puckelrygg eller ngt :p Så köp en som verkligen passar perfekt och ingen man ska "växa i".

Tror att den är ganska lik Riders Company.

Ja Racesafe är orignalet.
Har själv en och är supernöjd! :laugh: Fick den utprovad i butik så att den passar perfekt. Det enda jag tycker är lite krångligt är att det är lite pill med snörningen i sidan, var ju van vid kardborre! :p

Jag har en RaceSafe. Är väldigt nöjd med den. Den är väldigt mjuk och följsam. Känns knappt att man har den på sej.
Det enda som kanske är lite negativt är det som quint sa, att det är lite krångligt med snörningen i sidan. Går den upp när man rider, är det nästan omöjligt att knyta den utan att sitta av, om man inte är extremt vig :p

kl

har en Riders company. Är hel nöjd! Passar bra till kroppen och känns inte som man har den på sig . Rekomenderar starkt!

Har en Tipperary. Är jättenöjd! :love:
Visst, den är inte beta-märkt el dyl, men den skyddar mig helt säkert bättre än utan! När det gäller tävling behöver jag inte fundera över det så länge inte förbundet hittar på att även seniorer som självmant bär väst ska ha en beta-märkt.....Det är väl bara en tidsfråga. :crazy:

//Alice

Men det är väl ingen sköldpaddsväst?

Jag har racesafe, bäst :love:

har inte Horze ngn billig kopia, som tydligen inte är bra alls?

Jag har racesafe, bäst :love:
Är den västen unisex på riktigt?
har inte Horze ngn billig kopia, som tydligen inte är bra alls?
Komplett värdelös:
InCase Riding vest från Horze.se anger dock inte någon skyddsnivå på sin väst. Västen är inte heller CE-märkt, vilket den måste vara för att få säljas som säkerhetsväst. Bolaget uppger visserligen på hemsidan att västen inte är en CE-certifierad säkerhetsväst utan enbart en ridväst. Men västen presenteras under samma kategori som bolagets säkerhetsvästar och ser ut som en säkerhetsväst.​
Vad är då meningen med en sådan väst? Hellre en riktig väst som man kan ha plånbok och nycklar i än en som bara sitter i vägen och vaggar in en i falska trygghetskänslor. Notera även att Airowear som är så himla märkvärdiga och högljudda i sin reklam inte heller fick sin väst godkänd.

hur tycker ni dessa skäldpaddsvästar är att rida i? Jag HATAR att rida i väst för att det blir så stelt men borde överväga att börja med tanke på alla avtrillningar :angel:

mkt behagligare än "vanliga" västar, känns mkt lättare och man är mindre stel. Hatar man väst ska man defenetivt prova en sköldpadda..

Har en riders company :) Provade en RS, men de är ju gjörda för korta ryggar, sen vad den jättebred :crazy: Så om man har lång och smal överkropp, så är riders company's ett tips :bump:

Jag använder en RaceSafe. Den bästa säkerhetsvästen någonsin! Aldrig varit mer nöjd. Den är mjuk och behaglig.

har en racesafe 2000 med delade paneler. fantastiskt skön! om man vill ha en väst som man inte märker av ska man garanterat köpa en sådan. jag hade själv problem med att hitta en som var tillräckligt lång i ryggen men den här modellen finns med olika längder i ryggen på de olika storlekarna. den sitter som ett smäck!

Har Racesafe, är jättenöjd!
Jag red aldrig med väst som barn (de som fanns då var ohyggliga) utan började nu i "vuxen" ålder för 1,5 år sedan när jag köpte Racesafen, nu har jag den i stort sett jämt, tycker det känns tryggt och bekvämt.

i vilka butiker finsn västarna? förutom horze och hööks

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna... 2
Svar
31
· Visningar
4 498
Senast: JennyLz
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 245
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
186
· Visningar
24 534
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 786
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka