Säkerhetsväst á la sköldpadda.

Sv: Säkerhetsväst á la sköldpadda.

Racesafe fins väl inte på horze? Annars finns den lite här och var...

hur tycker ni dessa skäldpaddsvästar är att rida i?

Jag har en från riders company, utprovad i affär. Direkt när man drar igen dragkedjan så känns det ju som om den är ivägen för lungornas utvidgning - men när den värmts så är det inga problem på den fronten. Jag har alltid min väst direkt utanpå en t-shirt/motsvarande och det är bara när jag inte har någon mer tröja/jacka på mig som jag märker av västen - eftersom snörenas ändar kan kännas vassa mot armen då. I övrigt känns den inte av alls (och då rider jag ändå ute flera timmar per dag, hopptränat upp till en meter på ponny, svettiga dressyrpass).
Ett av mina bästa köp någonsin.

hej köpte en Danrider, riders company på aubiose idag :D 998 kronor , rena r¨ånet . superskön och rida i a
iaf :)

kl

Jag har en Riderscompany/Dan rider.
Köpte den igår så jag har inte hunni testa den men jag hatar den redan för den är brun och ful :p
Svart var slut och jag ska tävla på söndag så jag hade inget val.
Jag tyckte storlekarna var konstiga.
S var jättestor på mig medans XS var ett par cm för liten så jag valde den större men den är som sagt jättestor :/

Jo, storlekarna är lite wierd.
jag provade S men den var jättestor!
jag köpte stl 14 men tjaa, funderar om den är liiite för kort, men skitsamma :P

mm precis, xs var för kort för mig så därför kunde jag inte ha den.
slutade lite ovanför sista revbenet och det kändes lite farligt.
I midjan var den med för stor :/
Så fatta vad stor s är i midjan för mig haha, men den är lagom i längd istället.

Kan du inte spänna in den mer då?

nej det går inte, har dragit åt det hårdaste som går men den är fortfarande jättestor.
Kan ha skjorta + tjock kingslandtröja + kavaj + regnjacka under den :p

Jag har provat massor. Racesafe S är för kort och S lång typ 2 cm för lång..
Vet någon hur Jacson och Globus västar är i storlek ochh kvalitet jämfört med Racesafe?, som jag egentligen ville ha. Originalet brukar ju va bäst.
Har hört flera som har riders company där dragkedjan gått sönder.

Jacsons plattor är mycket tjockare än Racesafes iaf.

riders company/dan rider funkar jättebra :) haft min ett tag nu , dragkedjan går inte sönder och lika skyddande som dem obekväma västarna när man ramlar av iaf :)

jag tittade på säkerhetsvästar igår och där hade dom racesafe och equipage bla.
Jag frågade vad skillnaden var och hon sa att snörningen som rs har troligtvis inte kommer bli godkänd 2009.

Har ni hört något om det ?
Dom påstår att snörningen inte skyddar och för att det ska skydda måste plattorna ligga omlott.
Så jag drog mig ur RS och köpte equipagen för jag köpte hennes snack om snörningen, den kändes inte lika skyddande som equipagen.

Har ni hört något om dessa västar samt snörningen ?

har en dan rider, men den har gått sönder i sömmen brevid dragkedjan efter bara några få gånger, kostade 980kr.
har haft den länge men inte använt då jag inte ridit alls nästan o nu går den inte att använda för "plattorna" trillar ur!
så jag är numera lite skeptisk till dessa då de känns osäkra... men jag avskyr "vanliga" västar då de blir alldeles för stela o för långa i ryggen. har en bred bröstkorg o måste då ha en vid väst, men är kort i ryggen o rider western = ingen bra kombination...

Jag har i alla år tvingat mig i en AirOWear som jag tyckte satt relativt bra för att vara väst (jag hatar).

Men så provade jag en RaceSafe i fredags och jag var helt såld :love: Satt som en smäck! Helt underbar! Så jag köpte den :D På min mamma att den dock helt fel (trots olika storlekar provade), den åkte upp och lämnade luft både vid axlarna och ovanför brösten, precis som min gamla AirOWear gör på mig, men inte på henne. Så hon får min gamla och jag är lycklig med min nya :love:

På unghästtävlingar i helgen såg jag i princip bara RaceSafe och kopior av den. Ungefär hälften hälften.

någon som vet nåt om globus-kopian då? Den kanske är av bättre kvalitet. Eller jacson, även om plattorna är tjockare?
Känns inte kul att satsa på en dan rider när man hört flera missnöjda med kvaliten.
Idag när jag ringde aubiose sa de att de hade en liknande från three horses, men den kan jag inte hitta nånstans på nätet. någon som känner till den?

jag har hört att rs troligtvis inte kommer vara godkänd 2009, snörningen i sidan är något som dom diskuterar mkt just nu, det kommer troligtvis inte att gå igenom.
Därav att de kanske letar efter liknande.

Jag vill testa kopior pga att racesafe inte passar storleksmässigt. Jag ligger precis mellan en vanlig S och en med lång rygg.. Annars skulle jag inte tveka för kopior har oftast sämre kvalitet..

jag frågade nämligen efter rs i veckan när jag var iväg och köpte väst och då sa hon att jag mer än gärna fick prova men hon avrådde mig då det diskuteras mkt om att snörningen inte kommer skydda.
Så jag köpte en som dom nyss fått in som inte har snörningen och som är godkänd för de regler som komemr komma 2009.
Hon sa att rs med största säkerhet inte kommer att gå igenom, men hon kunde ju inte lova.

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna... 2
Svar
31
· Visningar
4 503
Senast: JennyLz
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 260
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 253
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 803
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka