Säkerhetsväst á la sköldpadda.

Sv: Säkerhetsväst á la sköldpadda.

Så RS finns utan snörning med? Eller vad köpte du för märke?

Själva snörnigen och dragkedjan har ju förbättrats betydligt sen de äldre om jag inte minns helt fel. Innan villej ag inte ha RS pga det. Det är ju paneler på insidan och västen känns mer "hel" än delad tkr ja.

Nej jag köpte en equipage.
Jo, men då MÅSTE platterna ligga omlott och det var det dom var osäkra på ifall det skulle gå igenom då alla kanske inte lägger dessa helt korrekt.
Det var iaf vad hon i affären förklarade.

knapp!!

har en racesafe, ser en enda nackdel med den.... Det finns ju fan inget man kan ha under och det ser någelunda bra ut ? haha...

Jag undrade faktiskt vad snörningen var tillför. Den sitter ju snörd på det "hårdaste" när man köper den. Snör man ut den allt för mycket kanske det blir en glipa... Men jag vill minnas att plattan i sidan som ligger under framsidan är rätt lång ändå. Studerade inte så noga då jag snabbt upptäckte att den inte gick att snöra in mer, vilket jag isf hade gjort :mad: Onödigt med snörning om den ändå inte är så ställbar (dvs man kan inte snöra ut så mkt utan att förlora skydd?).

Jag har en som jag nästan älskar :love:
Kmr inte ihåg vad det är för märke, får väll springa ut i stallet och kolla sen .
Fast den var rejält billigt, eller, ja billigare än de tjocka fast den är godkänd och sånt, aja ska kolla märke, tror det är riders company eller nå. underbar iaf! :D

Mjo och jag antar att det inte räcker med snörningen.
Jag vet inte riktigt hur snörningen sitter då jag avstog att prova en rs efter att hon berättade men vad händer om snörningen går upp ?
Någon skrev ju här att det negativa är att man måste hoppa av när snörningen gått upp, härligt om den går upp mitt under en terrängritt eller något.

Oj! Jag kollade som sagt bara lite fort, men då var det inte så mkt sådan snörning som jag var rädd för a la skor typ utan mest att det var ett snöre dragit igenom för att hålla ihop västen. Dvs mkt mindre belastning än om den snörts som en sko. Fan vad bra jag förklara :p

nej okej, jag är ju inte helt hundra heller, men det ska bli spännande att se efter 2009..
Om det nu är så att dom diskuterar om RS så är det riktigt dåligt av affärerna som säljer dom att inte informera..

Jag har precis köpt en RS så jag hoppas verkligen att den går igenom! Hon i affären sa ingenting om det... Vi diskuterade bara att snörningen på ett sätt var smidig i och med att man kan bredda den uppe samtidigt som man drar åt lite där nere och vice versa, bra om man har lite "ojämn" kropp.
Jag provred min RS idag och ställde in snörningen så den passade men red i ca 20 minuter utan att knyta snörena så att den fick anpassa sig lite själv, inga som helst problem! Den satt fortfarande tight och stadigt efteråt och det märktes inte att den vart oknuten. Jag tog av mig västen till häst sen och knöt, inte jättesmidigt, tur att min ponny är som han är ;)
Ska tillbaks till affären när studiebidraget kommit och köpa pannband, så då ska jag fråga ang. RS, om de hört något om det där med att den inte ska gå igenom till nästa år..

Ang. storleksproblem med RS: man kan ju alltid köpa barnstorlek om Adult-storlekarna inte passar, jag köpte en Child XL Long, funderade på en normal men den blev lite för tight runt armarna. Men prova barnstorlekarna med, de är ju dessutom 500kr billigare! :)

har ingen väst, men den dom anpassat till travet som även finns för ridning ser rätt bekväm ut.
Ser verkligen ut som ett skölpaddsskal.
Nån som vet vilken jag menar?
Vad kan en sådan kosta tros?

Finns många sköldpaddsvästar, om du kikar i tråden finns det flera förslag; Racesafe, Jacson, RidersCompany osv osv. Racesafe är dock originalet. :)

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna... 2
Svar
31
· Visningar
4 499
Senast: JennyLz
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 260
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 134
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 801
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka