Säkerhetsväst (hoppning)

Chima

Trådstartare
*Jag undrar vart man kan köpa en säkerhetsväst i prisklass 900;- till MAX 1600;-
*Man får ju tävla med säkerhetsväst i hoppning, men ska man ha den över eller under kavajen?
*Sen finns det ju olika "klass" på säkerhetsvästarna, vilken är bäst, 1,2 eller 3?

Jag funderar på att köpa en för att jag trillade av min häst i dag på hoppningen med ryggen rätt på bommen och hade jag haft otur hade jag kanske brutit ryggen :(
Men nu gick det ju bra, men nu ska säkerheten gå först!! :banana:

Vad rekomenderar (stavas?) du? vilken hemsida?:idea:

Sv: Säkerhetsväst (hoppning)

du får välja om du ska ha den utanpå eller innanför kavajen
klass 3 ger mest skydd, men alla klasser är tillåtna att tävla i, även i fälttävlan

jag har en Zippa från kefly som jag har i terrängen, tycker att den är riktigt bekväm faktiskt

Msåte man inte längre ha klass 3 i fälttävlan? :confused:

det har aldrig varit ngn sån regel. västen måste vara av minst standard "Beta blå" och det är en gammal benämning på en standard lägre än klass 1.

det har jag alltid hört.. alla säger jämt min beta 3 för fälttävlan ^o) när ja köper min säkerhetsväst ska ja ha beta 3 iaf..!

kolla på www.feednrace.se dom har rasesafevästar både klass1 & 3personligen tycker jag att man ska ha klass 3 väst, såg också att dom säljer ut röda västar billigare

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 464
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare... 2
Svar
33
· Visningar
12 108
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 916
Senast: QueenLilith
·
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men... 2
Svar
25
· Visningar
5 184
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025