Säkerhetsväst klass II?

trofé

Trådstartare
Finns dessa fortfarande? Märken? Vart hittar man dessa? Jag har en super skön säkerhetsväst, klass II, av märket race safe (ser inte ut som de "sköldpads-västar" som finns nu). Men min väst börjar bli ett antal år. Upplever de västar jag sett och provat som är klass III som väldigt tjocka och oföljsamma. Så, någon som vet om det fortfarande går att få tag på en klass II väst?

Sv: Säkerhetsväst klass II?

Hmm jag tror dom är 'utdöda' som klassifiering numera, såg inga när jag letade nyligen.

Om du inte gillar skölpaddor kan jag rekommendera Air-O-Wear Outlyne, det är som en myare mjukare och mer plats för byst Zippa.

Jag hatar att ha väst för dom är så stela, och har aldrig innan hittat en som är helpanel, som är mjuk nog, men denna är jag jättenöjd med, den har 4 tunna lager istället för ett eller två tjockare, så den är mjuk nog att vika HELT även på mitten av västen, jämt, behöver ingen "uppvärmingstid" elelr nåt :)

Ser ut såhär (min)

Lycka till!

Har för mig att jag testat en sådan en gång och den var helt ok. Men blir den inte väldigt varm på sommaren?

Det kommer snart en ny säkerhetsväst ut på marknaden som är sååååå mjuk, den mjukaste jag någonsin kännt. Återkommer när jag vet märke, är samma generalagent som bucas i sverige, men jag kommer som sagt inte ihåg vad det var för märke tyvärr.:o

Det låter ju väldigt hoppfullt! Meddela gärna vad det är för väst när du vet!

Mjao, alltås jag tycker iof. att alla är det, och den här har ialalfall massor av hål i alla plattorna, så den är inte så farligt varm, men visst, det känns ju.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
630
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag ska äntligen ta tag i ridningen igen för första gången på några år. Har lyckats köpa nya ridstövlar som jag hoppas ska passa, men... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 493
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 247
Senast: Rie
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
5 031

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Ung kille
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka