Säkerhetsväst?!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Gela-Kent
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 2 986
Sv: Säkerhetsväst?!

Nu har jag haft min nya väst ett tag och den är på varje gång jag är ute med hästen. Jag provade Outlyne också i min jakt på väst men tyckte också den verkade väldigt osmidig och sen fick den inget bra resultat på TestFaktas prov om säkerhetsvästar. Jag är jättenöjd med min Racesafe!

Var hittade du testet där Outlynen var med? Jag hittar inte det utan bara ett där Zippan var med. Tycker det är intressant att läsa. :)

Skönt att du är nöjd med din väst, det är så hemskt viktigt just för att man ska använda den.
Till Outlynens "försvar" måste jag säga att jag upplevde en enorm skillnad på smidighetskänslan på backen och till häst. Tycker den känns hemskt otymplig när jag inte sitter på hästen men väl uppe, ja där märker jag den inte ens.

Men att folk fortfarande går efter det där. TestFaktas prov var felaktigt plus att det var Zippa västen (föregångaren till Outlyne). Har för mig att det var så att Testfakta tog en säkerhetsväst av modellen Zippa i barnstorlek och testade den med vikten som normalt används för att testa säkerhetsvästar i vuxenstorlek. Airowear tog och stod på sig och bad ett oberoende labb testa Zippa västen i vuxenstorlek (vilket TestFakta skulle ha gjort) och i testet från det oberoende labbet så klarade Zippa västen sig galant. Så sluta svarta ner en säkerhetsväst genom att gå på ett prov som är felaktigt.

Tyvärr finns det personer som inte vet om att Airowear Zippa och Airowear Outlyne är två olika säkerhetsvästar utan tror att det är likadana fast med en liten upp piffad design. :(

Skillnaden du upplever kan väl ha att göra med att du snabbare blir varm när du rider än när du är på marken vilket gör att Airowear Outlyne formar sig än bättre efter kroppen tackvare den ökade kroppsvärmen.

Skillnaden du upplever kan väl ha att göra med att du snabbare blir varm när du rider än när du är på marken vilket gör att Airowear Outlyne formar sig än bättre efter kroppen tackvare den ökade kroppsvärmen.

Kanske är så. Märker dock skillnad direkt. Jag tar ju på mig den det sista jag gör innan jag går ut, knäpper den och sitter sen upp och känner då inte alls av den. Det är som att när jag sitter i ridställning, ja då är den som den ska medan går jag omkring på marken med den, ja då är den mest stor.

Men att folk fortfarande går efter det där. TestFaktas prov var felaktigt plus att det var Zippa västen (föregångaren till Outlyne). Har för mig att det var så att Testfakta tog en säkerhetsväst av modellen Zippa i barnstorlek och testade den med vikten som normalt används för att testa säkerhetsvästar i vuxenstorlek. Airowear tog och stod på sig och bad ett oberoende labb testa Zippa västen i vuxenstorlek (vilket TestFakta skulle ha gjort) och i testet från det oberoende labbet så klarade Zippa västen sig galant. Så sluta svarta ner en säkerhetsväst genom att gå på ett prov som är felaktigt.

Det var inte meningen att svärta ner utan bara ett konstaterande. Fel av mig att missa att det inte var Outlyne som testades:o. Jag förstod att testet var gjort på barnvästar och kanske inte stämde så bra på vuxenvästar.

Sen är min personliga åsikt att det är behagligare att ta på sig en väst som en jacka än att behöva dra den över huvudet. Det blir liksom lättare och smidigare, sen tycker jag om "panelvästarna" bättre, de känns mer formbara.

Ha det bra därute och vilken väst ni än har så använd den. Det är en billig livförsäkring!:bow:

För att rätt ska vara rätt, Outlyne tar man på sig som en jacka, dragkedja fram. (Du hade väl provat den har jag för mig att du skrev?)

Bara så ingen får för sig att den träs över huvudet eller dyl. :)

För att rätt ska vara rätt, Outlyne tar man på sig som en jacka, dragkedja fram. (Du hade väl provat den har jag för mig att du skrev?)

Bara så ingen får för sig att den träs över huvudet eller dyl. :)

Jag skrev ingenstans att det var Outlyne som man trädde över huvudet, men bra med förtydligande.

Nej, men det var den som diskuterades (kontra racesafe) och jag tolkade det som att det var en av sakerna som var "sämre" med den, därav förtydligandet. :)

Liknande trådar

Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
999
Senast: Takire
·
Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
630
Senast: MimmiNO
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 544
Senast: __sofia__
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 248

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka