Bukefalos 28 år!

Såld utrustning- bästa sättet att betala?

Solvira

Trådstartare
Jag ska sälja min gamla sadel, eftersom den bara tar en massa plats nu efter att min häst växt ur den. Vill veta vad ni tycker är det bästa sättet att betala på? Jag ska även sälja en oanvänd grimma och en sadelgjord, och inget av grejerna går på mer än 500 kr (exkl. porto).
 
Flera saker har jag lyckats överlämna personligen mot kontant betalning (trots att dom som köpt sakerna bott långt bort). En skickade pengarna i ett kuvert och en satte in pengarna på mitt bankkonto.

Hitills har jag inte blivit lurad iaf!
 
Det går ju ordna så att du får betalt på postförskott.. Alltså att köparen får betala när hon hämtar ut sakerna. Skulle hon inte betala får du u sakerna hemskickade igen.
det borde ju vara det säkraste sättet.
Fast det kostar ju 50 kronor mer, men det kan vara värt att betala då man kan vara säker på att man får sina pengar /saker.
 
Ja, det var så när jag skickade en sadel mot postförskott. Och om inte köparen vill hämta ut paketet så skickas det tillbaka och du får stå för frakt, så då blir det en förlustaffär på några hundra.
 
Jag blir lite förvånad faktiskt att folk vill åka så långt bara för att köpa en billig sadel. :crazy:
 
Jo så var de tiaf när jag frågade förra vintern. Men bussgods har samma service utan att man behöver ha nån sorts konto.
 
grimman och sadelgjorden skulle jag istället ge till någon istallet eller sätta upp en lapp på aääfren eller i en lokal tidning, om det nu inte är märkes utrustning för fler hundra :smirk:

Har skickat några sadlar mot postförskott och tycker att det har funkat riktigt bra, jag sätter aldrig in penagr på andras konton förrän jag fått sadeln i hand och förstår om inte andra heller vill göra det, diskutera med säljaren/köparen om vad ni tycker är bäst! :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 761
Senast: Juli0a
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 242
Senast: Wille
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 978
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 970

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp