Sålde halt häst - får betala tillbaka 37 000 kr

Sv: Sålde halt häst - får betala tillbaka 37 000 kr

och vad visade veterinärbesiktningen som gjorts på en hästklinik?? eller är det jag som bara tar för givet att en sådan gjorts?
 
Sv: Sålde halt häst - får betala tillbaka 37 000 kr

Det undrar jag också.

Har det inte gjorts någon vet. besiktning alls så blir jag faktiskt förbannad om säljaren måste betala.
Visst om hon kanske har ljugit, men köparen har ju ett lika stort ansvar själv.
Och hästen måste ju ha varit väldigt dålig om den måste avlivas.
 
Sv: Sålde halt häst - får betala tillbaka 37 000 kr

alltås var hästen så gravt halt vid försäljningen att den måste avlivas så har det väl knappats gjorts något böjprov kan jag tro.. köparens undersökningsplikt..

många frågor, fattig artikel..
 
Sv: Sålde halt häst - får betala tillbaka 37 000 kr

Jag kan inte bli mer än förbannad !
Fan, det finns inga ord !
Men hallå !? hon köpte ju förfan honom, skrev på kontrakt och allt!
vilken jävla idiot säger jag bara..
 
Sv: Sålde halt häst - får betala tillbaka 37 000 kr

han var inte halt när han såldes..
 
Sv: Sålde halt häst - får betala tillbaka 37 000 kr

Brukar man inte göra en vetbes när man köper en häst som är värd 80000:-
Fattar inte att säljaren fick betala tillbaka pengar, så absurt, köparen måste ju ha tittat på hästen innan och haft möjlighet att undersöka den ordentligt.
 
Sv: Sålde halt häst - får betala tillbaka 37 000 kr

eller så kanske den fått smärtlindrande vid bes eller nåt... vem vet :grin:
 
Sv: Sålde halt häst - får betala tillbaka 37 000 kr

eller så kanske den fått smärtlindrande vid bes eller nåt... vem vet :grin:

Hur smärtlindrar du bort så stora skador att hästen måste avlivas 1 mån efter köp :confused:

Eller antyder du att veterinären som gjorde undersökningen var med på det hela :confused::crazy:

För inte ens i min vildaste fantasi skulle en veterinär missa en så pass drogpåverkad häst som är helt simmig i både blick och rörelser.
 
Sv: Sålde halt häst - får betala tillbaka 37 000 kr

Det vore ju kul att få lite mer detaljer runt köp och besiktning mm. Hästar för 80 000 kr brukar ju klinikbesiktigas och jag har svårt att tro att de missar en så svår skada som leder till utdömning. Efter sån här dom vågar man knappt sälja häst längre.
 
Sv: Sålde halt häst - får betala tillbaka 37 000 kr

Det vore ju kul att få lite mer detaljer runt köp och besiktning mm. Hästar för 80 000 kr brukar ju klinikbesiktigas och jag har svårt att tro att de missar en så svår skada som leder till utdömning. Efter sån här dom vågar man knappt sälja häst längre.

Om köparen inte gjorde en vetbes så får den ju skylla sig själv. Och då kan jag inte fatta varför du ska betala tillbaka som säljare. Men jag står rätt frågade ändå i den här frågan.
 
Sv: Sålde halt häst - får betala tillbaka 37 000 kr

Nu är det ju i o f s en förlikning det är frågan om och det kan ju vara så att säljaren inte vågar låta det gå till rättegång. Hon resonerar kanske så att hon ändock har fått lite pengar för hästen. Hela historien låter lite absurd.
 
Sv: Sålde halt häst - får betala tillbaka 37 000 kr

Om du är säljaren, skulle jag skämmas!

Köparen finns på buke men får välja själv om hon vill berätta. Ja, hästen besiktades vid köp.

Kort kan jag säga att köparen kom lindrigt undan.
Hade det blivit rättegång hade säljaren fått stå för betydligt större belopp samt troligen blivit dömd för bedrägeri.
 
Sv: Sålde halt häst - får betala tillbaka 37 000 kr

Hur smärtlindrar du bort så stora skador att hästen måste avlivas 1 mån efter köp :confused:

Eller antyder du att veterinären som gjorde undersökningen var med på det hela :confused::crazy:

För inte ens i min vildaste fantasi skulle en veterinär missa en så pass drogpåverkad häst som är helt simmig i både blick och rörelser.

Frågan är, varför ska den avlivas? Vad är det som gör att den inte går att tävla med?
 
Sv: Sålde halt häst - får betala tillbaka 37 000 kr

Om du är säljaren, skulle jag skämmas!

Köparen finns på buke men får välja själv om hon vill berätta. Ja, hästen besiktades vid köp.

Kort kan jag säga att köparen kom lindrigt undan.
Hade det blivit rättegång hade säljaren fått stå för betydligt större belopp samt troligen blivit dömd för bedrägeri.

Hur kan en häst vetbes u.a och sen 1 mån efter vara i så dåligt skick att den behöver slaktas??
 
Sv: Sålde halt häst - får betala tillbaka 37 000 kr

Kort kan jag säga att köparen kom lindrigt undan.
Hade det blivit rättegång hade säljaren fått stå för betydligt större belopp samt troligen blivit dömd för bedrägeri.

Jag menar självfallet att säljaren kom lindrigt undan!
 
Sv: Sålde halt häst - får betala tillbaka 37 000 kr

Var har du fått 1 månad ifrån?

Blandade ihop den här med en annan häst. Men efter att ha läst artiklen en gång till så ser jag att det var tidigare i år hon köpte hästen. Vilket gör att hon kan inte ha haft så många månader innan hon ville lämna tillbaka den och få sina pengar. Det är ju oktober nu och det brukar inte gå så fort att få upp sitt fall i rätten.

När var det hon köpte hästen alltså vilken månad? Och vad var det för skador som inte gick att hitta på vetbes innan köpet men som senare hittades?
 
Sv: Sålde halt häst - får betala tillbaka 37 000 kr

Om du är säljaren, skulle jag skämmas!

Köparen finns på buke men får välja själv om hon vill berätta. Ja, hästen besiktades vid köp.

Kort kan jag säga att köparen kom lindrigt undan.
Hade det blivit rättegång hade säljaren fått stå för betydligt större belopp samt troligen blivit dömd för bedrägeri.
hur blev hästen halt då?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Hästen såldes för 25 000 kronor, med sedan en skada upptäckts tvingades säljaren ta tillbaka hästen och betala 150 000 kronor. Så starkt...
2
Svar
22
· Visningar
2 063
Senast: Tassetass
·
  • Artikel
Hästnyheter En veterinär får betala 500 000 kronor efter att en hopphäst skadats så illa på kliniken att den fick avlivas. Det har beslutats vid en...
Svar
0
· Visningar
1 189
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Domen i en hästtvist leder till att en halt häst får flytta från Stockholm till Skaraborg. Bakom beslutet ligger förlikning som...
Svar
0
· Visningar
905
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Man sköt häst under vildsvinsjakt Mannen som under en jaktkväll i Östernärke sköt en häst istället för ett vildsvin har nu fått sin dom...
Svar
9
· Visningar
2 149
Senast: MonteRose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp