• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare aniratak
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 095
A

aniratak

Jag ska börja ge min häst salt i sin mat! Måste man köpa på tex granngården eller är saltet som finns i matbutikerna det samma? Tänkte om det bli någon skillnad i pris? :confused: Tack för svar! :)

Hej!! Du kan köpa salt i en vanlig mataffär! utan jod! Glöm inte att de hästar som får extra salt i maten ska ha en vattenspann i boxen, så du ser hur mycket den dricker!
Lycka till! :D

ett tips är att inte köpa finkornigt salt, min kille föredrar grovkornigt bättre... :)

Tack för upplysningen då ska jag iväg till en mataffär! Angående det med vatten så är det inga problem för hon driker redan ur hink då hon inte driker ur vattenkoppar så hon har två vattenhinkar! Tack igen! :D

Varför inte saltsten? Sätt upp på boxväggen eller lägg i krubban...

Mina hästar rör aldrig saltstenarna, (har 2 olika sorter )
Därför ger jag dem 1 msk grovt salt i kraftfodret dagligen.
Man kan köpa en säck på Granngården, det blir mkt billigare än mataffären.

Tack så mycket! Hon har saltsten i boxen men behöver mera salt enligt foderstaten som jag har fått utträcknad av en foderexpert!
Oki vad kostar en säck salt på granngården då?

Det finns 10 kg säckar, men jag kommer faktiskt inte ihåg vad de kostar, det var ett tag sen jag köpte.

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 131
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
871
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 141
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka