Sv: Salt..

Jag köpte en säck fodersalt, 25 kg för 79 kr. Riktigt fint salt som löser sig direkt i vatten.

Nu har jag salt ett år framåt ;)

Du har fått många bra tips på hur man tillför salt, men måste bara fråga... Du kan inte ha saltsten till din häst? Många hästar brukar ju reglera det bra själva då. (Dock inte alla, min tex förbrukar då alldeles för mycket salt)

Hon har saltsten men hon är inte så förtjust i den som vissa hästar kan vara, det var tips från min tränare för hon blir sjöblöt efter 10 min, trots god kondition, så för hennes skull tyckte hon att jag kunde lägga till salt och jag tycker det låter som en bra idé.

Ok :) Det var ingen kritik på något sätt, men är man nyfiken av sig så måste man ju fråga. Lycka till med hästen!

Det förstår jag också, hade verkat något dumt om hon inte hade haft det :rofl:, tycker jag då:D

Ska jag ge min 16 månaders unghäst extra salt? Eller räcker det med att hon har sin saltsten som hon gärna slickar på? :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
861
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av kollagen- tillskott till häst med ligament- / senskada ? Självklart är hästen under vet uppsyn och nu även...
Svar
0
· Visningar
287
Senast: ako
·
Foder & Strö Behöver tips på vad jag kan ge min häst för att han ska gå upp i vikt. Han äter så mycket hö han orkar men de räcker inte. Han har en... 2
Svar
26
· Visningar
1 357
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Hästrelaterat

Tillbaka