Bukefalos 28 år!

Vi var också iväg igår, fast i Borås då! Träningen gick jättebra, tyckte redan vi hade bättre flyt och känsla efter förra helgen. Jättekul! Uppridningen på em gick lite sämre: Lite bensinstop hos hästen och lite mesridning från ryttaren så vi stoppade på tre hinder och vid det senare fann jag mig ståendes i ena stigbygeln och kände inte att jag kunde komma tillbaka i sadeln så jag typ klev av :P Jag fick dock hoppa upp igen och då red jag bättre och vi avslutade bra. :)
img_3056.jpg

img_3152.jpg

img_3070.jpg

Jag såg er men visste inte att det var du. :) Bra gjort att du red igenom hela banan. Du fick ju jobba lite för det. :Dolt min del blir det ingen Pay & Cross på söndag för Epona är hängig och har feber. 39,2 sa tempen men hon ser piggare ut nu när hon fått febernedsättande. Blä!
 
Ja, gilla att du var där och såg oss, inte att Epona har feber såklart!

Det förstod jag. :)

Jag hade ju anmält mig till den omgången av Hippo också men blev lite nojig att det skulle vara för svårt. Sen när jag tittade på banan så insåg jag att vi har ju hoppat alla dom hindren som var med, utan problem, förutom det där med borstarna (det första när man kom in på stora ängen) för det var nytt.

Var det din häst som inte var så förtjust i dom rödmålade hindren? Det var någon mer häst som var lite tveksam och jag minns inte vilket. Jag skrattade lite åt Mamma Carlerbäcks kommentar för hon hade målat en del av hindren: -Den gillar nog inte falu rödfärg. :laugh:
 
Nej, vi pratade inte om skäckar och vita ben idag, det var en annan gång!

Min var så fin i Salty Cupen! :love:
Sen till 90-klassen tappade hon koncentrationen och vi fick en del konstiga språng, men felfria där med.


Du menar att jag pratade om skäckar och vita ben med en annan skäckryttare? :) Det var en som skulle rida P&C H90 också, vi stod i skuggan under några träd bredvid framhoppningen..
Det finns för många skäckar för att hålla reda på alla ;)

Min skäck var iaf jätteduktig och hoppade sin första 90 galant och felfritt! Fast vi var lite trötta mot slutet - 18 hinder med typ 21 språng var rätt långt... :D
 
Det förstod jag. :)

Var det din häst som inte var så förtjust i dom rödmålade hindren? Det var någon mer häst som var lite tveksam och jag minns inte vilket. Jag skrattade lite åt Mamma Carlerbäcks kommentar för hon hade målat en del av hindren: -Den gillar nog inte falu rödfärg. :laugh:

Haha ja nu när du säger det så var alla de tre hindren vi fick stop på röda! :D Fast både svampen och huset mellan hagarna hoppade vi utan problem under träningen på förmiddagen :) Men får måla nåt rött hemma för säkerhets skull och träna på det!
Även om just hoppet över huset kanske inte var det snyggaste :rofl:
img_3110.jpg
 
Haha ja nu när du säger det så var alla de tre hindren vi fick stop på röda! :D Fast både svampen och huset mellan hagarna hoppade vi utan problem under träningen på förmiddagen :) Men får måla nåt rött hemma för säkerhets skull och träna på det!
Även om just hoppet över huset kanske inte var det snyggaste :rofl:
img_3110.jpg
Det gäller ju att hålla koll på det så att det inte flyttar sig medan man hoppar! :D

/Lady_S
 
I lördags var jag till Nuntorp med Molly för sugarcup-träning. Riktigt fin på framridning och framhoppning men blev snabbt trött i huvudet. Vi hoppade ett par hinder och sedan gick vi bara med runt resten av banan och kollade in hindren. Terränghinder var tydligen lite läskiga så det blev ett par stopp och sedan så överhoppade hon sig väldigt. Så vi nöjde oss när vi fick till ett lite mer avslappnat språng och satsar på att hoppa fler hinder nästa gång :)
received_10153836941362917.jpeg

received_10153836970807917.jpeg

received_10153836941357917.jpeg

received_10153836951972917.jpeg
 
Nu blir jag nojjig... Hästen har vilat 1 1/2 vecka, kommer hoppträna ons, åka på egen banhoppning tors, köra fre och lör.

Vi är inte redo för terrängträning på sön. :nailbiting: :arghh:
Med det upplägget är ni ju helt klart redo får lite terräng :p 2 hopp dagar, 2 kör dagar och sen terräng :D. Att hästen vilat en vecka innan är ju inget större bekymmer, de tappar inget på den tiden och kan ev bara behöva en lite mer uppmjukande uppvärmning än vanligt :p. Jag har haft en veckas vila och sen ridit jakt :o, som sen blev 2 dagars vila två dressyr pass och ett skritt pass innan vi red jakt igen ;). Det blir lätt så när man jobbar mycket i perioder men hästen var i tillräckligt bra form ändå :p.
 
Med det upplägget är ni ju helt klart redo får lite terräng :p 2 hopp dagar, 2 kör dagar och sen terräng :D. Att hästen vilat en vecka innan är ju inget större bekymmer, de tappar inget på den tiden och kan ev bara behöva en lite mer uppmjukande uppvärmning än vanligt :p. Jag har haft en veckas vila och sen ridit jakt :o, som sen blev 2 dagars vila två dressyr pass och ett skritt pass innan vi red jakt igen ;). Det blir lätt så när man jobbar mycket i perioder men hästen var i tillräckligt bra form ändå :p.

Hästen drog av sig en sko, så det blev inget. :meh: Nu visar det andra stoet att hon tänker föla precis när som helst, så efter kvällens dressyrträning kommer jag snällt få hålla mig hemma på obestämd tid. :p
 
B
Hästen drog av sig en sko, så det blev inget. :meh: Nu visar det andra stoet att hon tänker föla precis när som helst, så efter kvällens dressyrträning kommer jag snällt få hålla mig hemma på obestämd tid. :p
Visst ja :p, roligt med föl i alla fall ^_^.
 
Sista omgången Sugar i helgen och Molly är halt... :arghh: Eftersom jag har varit helt förskonad mot skador under dom tio år jag haft min andra ponny så lär det väl vara nåt allvarligt för att fylla skadekvoten :banghead:.
Dammar av dponnyn istället, orkade han bocka av ett av barnen som rider honom lite i lördags så orkar han skutta lite småhinder också!
Fick trotsa regnet för att känna på honom lite, har inte ridit honom på evigheter och sadeln hans har jag sålt så det blev lite pussel för att hitta nåt som funkar... Kändes pigg och fräsch iaf, ruskigt fin i kroppen för att vara 24 år. Hålla ordning på flocken och gå i skogen med barn nån gång i veckan räcker långt :) Han har helt tröttnat på allt vad paddock och ridhus heter så han pensionerades från allt sånt för ett år sedan. Men lite terräng ska han nog tycka är kul att komma iväg på!

Snapchat-5512694338307971673.jpg
 
Åh så kul vi hade i lördags! Vi hade två lägen; stå och äta gräs eller på väg mot hinder. Brian taggade till mer och mer, i slutet bockade han nästan av mig i landningarna :o men man får väl vara glad att han tyckte det var kul. Kändes faktiskt inte det minsta matt i kroppen när vi var klara heller, trots att han gick med på alla hinder, vi var lite sparsamma på dom vanliga framhoppningshindren bara :) Var en tjej som fotade och vi fastnade på ett gäng bilder!
FB_IMG_1466325901746.jpg

FB_IMG_1466325949822.jpg

FB_IMG_1466325918126.jpg

Alltså, den här bilden hade varit SÅ fin om det inte vore för att jag ser tvärförbannad ut.
FB_IMG_1466325983971.jpg

FB_IMG_1466325907477.jpg
 

Liknande trådar

Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 476
Senast: Hedinn
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 879
Träning Jag behöver tips, och jag varnar redan på förhand för att det kan bli långt. Jag har en sexårig ponny som jag har haft i ganska exakt...
Svar
15
· Visningar
2 993
Senast: Kiwifrukt
·
Trav Efter lite problem med galoppträningen för ett tag sedan insåg jag att problemet sitter i sadeln, jag la ut sadeln på annons men har...
Svar
3
· Visningar
2 304
Senast: Tagliabue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp