Bukefalos 28 år!

Samband trasiga diskar och domnande händer?

ameo

Trådstartare
Moderator
Svårt med rubrikvalet...
Börjar med att tala om att jag väntar på svar på den MRT-undersökning som är gjord, som en del i en annan utredning.

En teoretisk fråga (som eventuellt skulle kunna hjälåa mig att ställa rätt frågor till mina läkare framöver):
OM man har trasiga diskar i nacken, som buktar något mot ryggmärgen. Skulle det då kunna orsaka symptom i form av lätta domningar i händerna liknande karpaltunnelsyndrom och/eller inklämning av ulnarisnerven?
 
Svårt med rubrikvalet...
Börjar med att tala om att jag väntar på svar på den MRT-undersökning som är gjord, som en del i en annan utredning.

En teoretisk fråga (som eventuellt skulle kunna hjälåa mig att ställa rätt frågor till mina läkare framöver):
OM man har trasiga diskar i nacken, som buktar något mot ryggmärgen. Skulle det då kunna orsaka symptom i form av lätta domningar i händerna liknande karpaltunnelsyndrom och/eller inklämning av ulnarisnerven?

ingen läkare men min mamma har diskbråck i nacken (konstaterat) och har problem med att händerna/armarna känns svaga och domnar.
 
Svårt med rubrikvalet...
Börjar med att tala om att jag väntar på svar på den MRT-undersökning som är gjord, som en del i en annan utredning.

En teoretisk fråga (som eventuellt skulle kunna hjälåa mig att ställa rätt frågor till mina läkare framöver):
OM man har trasiga diskar i nacken, som buktar något mot ryggmärgen. Skulle det då kunna orsaka symptom i form av lätta domningar i händerna liknande karpaltunnelsyndrom och/eller inklämning av ulnarisnerven?
Ja
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ska börja med att nämna att detta är under utredning via läkare, så facit lär komma framöver. Men innan det är klart vill jag ändå...
2
Svar
26
· Visningar
1 913
Senast: Scata
·
Kropp & Själ Efter MR av min ländrygg veg jag nu att det finns en "platt och buktande" och en bara lite buktande disk i det område där jag sedan...
Svar
12
· Visningar
1 250
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 147
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp