N

Nickan

Har tittat efter unghäst/ föl född -02-03 och har nu hittat en jag gillar.
Han är efter Sambesi (skäck) ue:Falleur 762 -Anart 583-Roman way xx

Jag undrar nu om det är ngn som vet ngt om Sambesi och om hans avkommor presterat ngt?
Även mer information om hur denna stam verkar då jag själv inte är vidare insatt :crazy:

Jag är ute efter en häst jag kan forma själv samt om några år komma ut och träna och ev tävla lite på.

Tacksam för svar :)
 
Min tränare har en grabb efter Sambesi.
Han är iof inte inriden än, men han är verkligen jätte mysig. :)
 
Mitt ena sto är en halvsyster till mamman till detta föl...fast e:As De Thurin istället. ;)

Falluer är ju en snygg hingst men har väl inte varit så där jättepopulär de sista åren av någon anledning.Men han lämnar ju vackra hästar.Har avkomor i MSV B dressyr och svår körning,samt lämnat 3 diplomston.

Någon kanske vet vad Sambesi gjort??...dvs varit placerad i....man ska vara medveten om att starta i 1,40 kan alla göra...men för att det ska vara intressant ska det ju finnas placeringar. Kolla resultatlistor! ;)

En avkomma efter Sambesi behöver ju inte vara fel....det är en maffig snygg hingst.Kan ibland dock lämna lite väl stort...men det beror ju på om man behöver häst med rejäl storlek. ;)

Min e:As De Thurin-Anart-Roman Way** är förresten på min användarbild...men jag har fler bilder om du vill se en släkting med samma möderne! ;)
 
Du har alltså en släkting till hästen jag är intresserad av? :idea:

Har förstått att Sambesi inte har preseterat ngt utöver det vanliga...men han verkar endås ge rätt bra hästar.
Som sagt är jag ju inte ute efter ngt som ska gå kanonlångt utan en häst jag kan ha kul med och kan forma som jag vill..men lite nyfiken är man allt :D

Vill gärna ha fler bilder!! :bump:
 
Vet att några tidigare fått diplom iaf :)
I år har jag inte tittat :crazy:
 
Vi var och provred en jättesnygg och trevlig 3-åring e Sambesi i somras. Han var ca 170 cm hög, rörde sig trevligt, väldigt cool och harmonisk häst. Köpte dock inte honom utan en annan i slutändan.
 
Skicka din riktiga mailadress till mej så kan jag sända dej bilder på min häst som är halvsyster med mamman till den du funderar på att köpa!

Hon är INTE släkt med Sambesi på något vis...utan här är det mamman (e:Falleur) som också är skäck liksom min....fast min är e:As De Thurin istället.Bägge dessa är ue:Anart-Roman Way**-Grantih.

Jag har tidigare haft en ursnäll hingst ur denna stam Camido V e:Furioso III- Roman Way**-Granith...det kommer mycket snälla godmodiga hästar ur detta möderne!Jag kan skicka dej bilder på honom med om du vill! ;)
 
Ja han är i norra Sverige...
fuxskäck mkt vit med stooor lykta...går inte att missa!
Han var världens snällaste hingst...idag valack.(snyft)
Jag vet inte om han blivit såld???...men han var till salu sist jag mailade ägaren.
;)
 
Sambesis avkommor i Sverige är väl inte så jättegamla än. Men vad jag vet så är han en ganska trevlig individ till psyket. Men det finns det ju prestationshingstar som är också. Jag har sett Sambesi på hopptävling för två år sen (tror jag) han gick en 1.00 och en 1.10 klass - imponerade inte direkt :crazy:

Men om du inte skall ha en tävlingshäst så spelar det kanske ingen roll, och sen har den ju en mamma också som kanske kan bidra med lite positiva egenskaper ;)
 
Den här står i mitt stall nu. www.delerstuteri.com/rosa.php

Hon är tokkär i min häst. De står brevid varandra. Hon är inte så mycket riden, bara inriden sedan haft för, men rör sig jättetrevligt. Tjejen som har henne har även en annan med Sambesi som pappa, tror jag. Han är en stor fux valack som rör sig mycket trevligt men är av den tunga typen inte den "nya" sporthäst typen. Han är iallafall hur cool som helst han går MSV B i dressyr.
 
Har en medryttarhäst (valack) som är e: Sambesi. Han är 2,5 år så han har inte gjort så mycket än. Världens snällaste, med ett fint steg och älskar verkligen att löshoppa!
 
Ville du inte ha några bilder? :banana:

min privata mailadress hittar du under mitt användarkonto...skicka din adress dit...så kan du få bilder...jag kom på att jag har ju faktiskt bilder på mormor till den fölungen du är intresserad av också! :banana:
 

Liknande trådar

Avel För en månad sedan förlorade jag ju mitt föl - ett föl som jag tillbringat år med att planera i form av att få mitt sto bedömt (polsk...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
9 523
Senast: axel
·
Avel Hej! Jag har precis skaffat en foderhäst, en valack född 2006 e. Santino 1099 ue. Zansibar 567. Har letat efter information om hans...
Svar
9
· Visningar
1 397
Senast: Kverulanten
·
Islandshäst Har två unghästar. Ofeigur som är efter Rekkur frà Audsholtshjáleigu och Teitur som är efter Feykir från Knutshyttan. Rekkur har jag...
2
Svar
21
· Visningar
3 313
Senast: Hedinn
·
Avel Detta gäller INTE någon av mina högt aktade och älskade skrutthästar :D:p utan om en bekants häst. Lite bakgrund: Stoet (ett hbl) har...
Svar
16
· Visningar
5 165

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp