Såndär äckelgeggamat till min hund. Vilken skulle man ha?

Sv: Såndär äckelgeggamat till min hund. Vilken skulle man ha?

Inte alls konstigt. VoH är fett så in i helsike.
 
Sv: Såndär äckelgeggamat till min hund. Vilken skulle man ha?

En liten uppdatering för er som sitter på nålar och undrar över hur det nu gick för Gry och hennes pälskling :D

Efter ett himla massa tänkande åkte jag helt sonika ner till affären vid stationen som har lite att välja på. Musch var dyrt men verkar himla bra. Nr 2 i ordningen ( i affären alltså, det finns säkert ytterligare att välja på) var VoH, och då var exklusiven den med mest fett i. Köpte den, åkte hem, och min hund pratar om att jag nu kommer att få komma till himmelen för min insats.

Han älskar maten! Vi pratar alltså om en hund som aldrig visat förtjusning över ngt annat än rått kött eller mosad mat med brunsås. Han till och med kastar sig över matskålen när det där svinäckliga gojset ligger där och... ligger. urk. Men han är jätteglad och han har på ganska kort tid blivit jättemkt finare i figuren. Han är fortfarande slimmad men fått yttepytte hull och fina muskler. Och det blir bättre och bättre. och pälsen sen! Mjuk fin och skinande! Pigg, dragvillig(are) och med lugn och fin energi.

Tyvärr har jag varit tvungen att köpa Sprint istället för exklusive, den var slut ett tag, men ska gå tillbaka till det nu. Han behöver äta upp sig lite till.


En fråga dock, köpte en färsk fin kyckling, delade den i två, gav honom en halva och trodde att han åter skulle sjunga min lov, men han bara blängde på mig coh sedan på kycklingen. Han åt den inte!!! Brydde sig inte alls... varför? Var den för färsk O_o, inte tillräckligt halvrutten :sneaky: eller varför?
Tusen tack för all hjälp!
 
Sv: Såndär äckelgeggamat till min hund. Vilken skulle man ha?

En fråga dock, köpte en färsk fin kyckling, delade den i två, gav honom en halva och trodde att han åter skulle sjunga min lov, men han bara blängde på mig coh sedan på kycklingen. Han åt den inte!!! Brydde sig inte alls... varför? Var den för färsk O_o, inte tillräckligt halvrutten :sneaky: eller varför?
Tusen tack för all hjälp!

Mina hundar är uppfödda på Vom och Hundemat (mestadels 33:an med kyckling, nöt och gris i) - varvar med exklusiv och även med färskfodret Bravo.

Ingen av mina skulle drömma om att äta enbart rå kyckling - det är alldeles för trist enligt dom. Kycklingvingar går fetbort. Dom vill ha sin mat utblandad med vom, för att få lite av den där sura ladugårdslukten;) Det är ju nötvom i flera av VoH:s sorter och även Bravo. Käka bara vom däremot är mumma enligt jyckarna - men bara kyckling är blä:D
 
Sv: Såndär äckelgeggamat till min hund. Vilken skulle man ha?

Man vänjer sej. Mina fick länge färsk våm som jag tog hem hel och skar i bitar.

Själv gillar jag inte alls purékonsistensen, jobbade på slakteri som levererade till VoH så fick korvar när de va hos oss och hämtade råvaror.
Skulle vara ännu mer än vanligt noga med tuggben om mina åt VoH, de är ju som att äta soppa.

Tycker man konsistensen är äcklig så hade vi lite fodax hemma en period, ingen aning om vilken sort de var men det var som att hantera vanlig köttfärs.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Den kemiska halvårskastreringen börjar lyda mot sitt slut (väntar på en "riktig") och det bor ca 7000 löptikar i området (nått åt det...
Svar
12
· Visningar
1 708
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp