B
borsalino
Sv: Sänkta avelsvärdeklasser för hblhingstar...
Personligen anser jag att stoägarna är ett otrevligt måste för ASVH. För inte har jag ngn större nytta av dem. Stamböcker som aldrig revideras, årsböcker som inte kommer ut. Hingstbiten kunde hingsthållarföreningen hålla i och BLUP sköts ju redan från SLU.
Det mest patetiska var att åka hem med en finalist från Riksföl (6:a) med en grimma, en prischeck från Krafft på 200,- och en pytterosett med ASVH:s logga. Utan skriftliga kritiken finns inget som visar att jag ens var där.
Har spottat fram bättre priser till lokala tävlingar.
Det visar tydligt vilken status vi stoägare har hos ASVH. Vi kunde inte ens bjudas på äran.
Det håller jag absolut med Dig om...!!! Självklart skall man inte förneka de stora kunskapsluckor som finns inom aveln..men heller inte förringa det intresse och den stora kunskap som finns även idag.
Jag menade heller inte att det var Ditt påhitt....utan är väl medveten om att det bland annat är ASVH som utbasunerar detta som en sanning...och det är just det mjag vänder mig emot.
Om man från den avelsorganisation som skall vara den som leder utvecklingen i landet och som skall stimulera oss uppfödare att använda våra bästa ston, visa våra finaste hingstar och nå visionära avelsframsteg är det mer än korkat att samtidigt lansera bilden av uppfödaren som en okunnig KVINNA som betäcker sitt gullesto med vilken hingst som helst och som dessutom utöver sin okunnighet lider av dåligt omdöme.
Så får man i min värld i alla fall ingen framgång i kommunikationen...inte heller får man några av dessa att arbeta ideellt för aveln heller...vilket vi alla i de regionala föreningarna gör.
Personligen anser jag att stoägarna är ett otrevligt måste för ASVH. För inte har jag ngn större nytta av dem. Stamböcker som aldrig revideras, årsböcker som inte kommer ut. Hingstbiten kunde hingsthållarföreningen hålla i och BLUP sköts ju redan från SLU.
Det mest patetiska var att åka hem med en finalist från Riksföl (6:a) med en grimma, en prischeck från Krafft på 200,- och en pytterosett med ASVH:s logga. Utan skriftliga kritiken finns inget som visar att jag ens var där.
Har spottat fram bättre priser till lokala tävlingar.
Det visar tydligt vilken status vi stoägare har hos ASVH. Vi kunde inte ens bjudas på äran.