Santa Cruz mm

Chi

Trådstartare
Det går mode i sadlar och jag undrar vilka begagnade hoppsadlar som ger mest för pengarna om man bortser från att den naturligtvis ska passa hästen? Har dålig koll, använder en äldre stubben idag när vi hoppar, en sadel som "ingen vill ha" men som är en kvalitetssadel. Ser en del annonser på Santa Cruz med i mitt tycke låga priser, är den inte värd mer eller?
 
Tillgång och efterfrågan, det finns många Santa Cruz på begagnatmarknaden och det är en lågprissadel ifrån början. Så, nej.
 
av mina erfarenheter som sadelsäljare (då hästen envisas med att inte tycka om någon) så är det alltid att ju nyare sadel ju närmre ursprungs priset kommer man.

sen är det ju också vad som är populärt, sadlar som är omvärmningsbara och med utbytbart koppjärn är lättare att sälja än sadlar med fast bom.

sen så är det ju budget och lågpris sadlar som är populära i vågor, t ex tekna är ju en sadel som "alla" köpte då den kom, bra kvalitet och billigt pris. nu svämmar dock hästnet över av alla begagnade tekna dressyrsadlar vilket gör att priset pressas ner.
santacruz celine och bates caprilli var också sadlar som såldes i mängder och nu ska man vara glad om man får 3000kr för en begagnad.

är få som blir rika på sadel försäljning, ska vara att man lyckas få 50kr mer för en sadel som man själv lyckades pruta ner ordentligt eller så som med lippo allegria som för ngt år sedan i butik kostade 12" och nu höjdes till 15", dvs alla som säljer nu försöker få 13" för dem ;).

men vill man ha en snabb sadelaffär så ska man ha t ex amerigo av en välkänd modell eller som är en förlaga till en ny modell, så att det kan vara till ett bra pris och folk kan läsa på om sadeln själva.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 373
Senast: hastflicka
·
Utrustning SJÄLVKLART ska vi prova sadel noga om/när det blir aktuellt med nyköp och kommer naturligtvis inte att köpa nåt baserat på att nån...
Svar
0
· Visningar
535
Utrustning Jag behöver hitta en sadel. Och jag behöver svar i en egen tråd för det, eftersom jag bara tappar bort svar jag hittat i andra trådar...
Svar
4
· Visningar
1 171
Senast: malumbub
·
Utrustning Hejsan, för någon vecka sen hade jag ut sadelutprovare till min lilla skogsmulle. Sadlar som nu passar min lilla breda herre är albion...
Svar
2
· Visningar
717
Senast: JeaNette__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp