SANTA MARIAS NYA KRYDDBURKAR

Nebraska

Trådstartare
1539076055031.png
Alltså jag trodde faktiskt jag öppnat förpackningen fel när jag köpte nya burken för första gången. Hade väl förstått det om det gällt typ örtkryddorna. Men vem vill ha den stora öppningen på cayennepeppar??? Jag vill inte mäta mina kryddor. Man kryddar maten och smakar av. Bäst och smidigast. Men med den här förpackningen går det ju inte utan att riskera en katastrof.
 
Har övergått till påsar helt och hållet - mera känsla i det tycker jag då öppningen varieras som man vill.
 
Jag förstår inte problemet, faktiskt? Det torde gå att strössla försiktigt ur det där locket och sedan hälla tillbaka det som inte använts i burken, eller? Jag tar en tesked och höftar ur de flesta av mina kryddförpackningar, har aldrig ens tänkt att det skulle kunna anses besvärligt eller som något precist måttande.
Eller så får du köra med refillpåsar och pytsa ur, men där riskerar du att få samma resultat som med den här burken, att det lätt blir för mycket.
 
Visa bifogad fil 20233Alltså jag trodde faktiskt jag öppnat förpackningen fel när jag köpte nya burken för första gången. Hade väl förstått det om det gällt typ örtkryddorna. Men vem vill ha den stora öppningen på cayennepeppar??? Jag vill inte mäta mina kryddor. Man kryddar maten och smakar av. Bäst och smidigast. Men med den här förpackningen går det ju inte utan att riskera en katastrof.

Perfekt exempel på hur man förlorar kunder skulle jag vilja säga (jag kommer iaf inte att köpa). Kockens kommer att få ett uppsving :D
 
Visa bifogad fil 20233Alltså jag trodde faktiskt jag öppnat förpackningen fel när jag köpte nya burken för första gången. Hade väl förstått det om det gällt typ örtkryddorna. Men vem vill ha den stora öppningen på cayennepeppar??? Jag vill inte mäta mina kryddor. Man kryddar maten och smakar av. Bäst och smidigast. Men med den här förpackningen går det ju inte utan att riskera en katastrof.
Därför jag köper påsar och fyller på dom kryddburkarna jag har. Men det går ju bara tills den dagen då de slutar sälja påsarna. 🙄
 
Visa bifogad fil 20233Alltså jag trodde faktiskt jag öppnat förpackningen fel när jag köpte nya burken för första gången. Hade väl förstått det om det gällt typ örtkryddorna. Men vem vill ha den stora öppningen på cayennepeppar??? Jag vill inte mäta mina kryddor. Man kryddar maten och smakar av. Bäst och smidigast. Men med den här förpackningen går det ju inte utan att riskera en katastrof.
Jag har en sån där inre film i mitt huvud från hur det gick till beslutet om de nya burkarna togs. Hur produktdesignern visar diagram på hur mycket mer kryddor konsumenterna kommar förbruka och hur vinsten kommer öka där efter....
 
@kryddelydd

Ja! Jag höll på att garva ihjäl mig när jag såg deras reklam i Stockholms tunnelbana :D
Jag har inte sett burkarna irl men reklamen kändes bara;Öh, va❓ :D
 
Praktiskt när man ska mäta kryddor, men i opraktiskt i alla andra hänseenden, som när man bara ska krydda lite, eller försöka få plats i kökslådan, etc, etc.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 186
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag funderar mycket över vad det egentligen var som hände med mitt förhållande och hur det kunde bli som det blev… Jag funderar på om...
2
Svar
23
· Visningar
3 547
Senast: cassiopeja
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 413
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan jag la av det här med hästar för ca. 3 år, när jag tog beslutet att ta bort honom. De första 2 åren jag hade hästen, letade jag efter...
Svar
9
· Visningar
1 354
Senast: vildeld
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vilka poddar lyssnar du på?
  • Sminktråden

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp