Sår i mungipan

• Hundhälsa
  • Trådstartare Trådstartare nathalieuhlan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 3 944
N

nathalieuhlan

Igår upptäckte jag att min hund har sår i mungipan.. Dock bara på ena sidan.. och även pälsen är borta.. Vad kan de bero på? :/ Det är typ i mitten och 2 cm åt båda hållen, både uppe och nere, (förstår ni?) (A)

Sv: Sår i mungipan

Hur ser såret/n ut? Har du märkt att din hund kliar sig mycket i mungipan kan det ju vara att h*n blir fuktig där vid måltid/dryck och sen har det blivit irriterat och då när hunden kliat sig har det blivit sår pga det. Iofs borde det isf varit mer på underkäken och kanske inte så mycket i mungipan och uppåt, men ändå.

Sv: Sår i mungipan

det är lixsom små sår, hon kliar sig rätt mkt :/ Kanske kan bero på att hon löper nu och slickar sig mkt?

Liknande trådar

Hundhälsa Längesen jag var inloggad här, men nu behöver jag höra från kunniga hundmänniskor. Min 11-åriga hund fick för två veckor sedan dra ut...
Svar
3
· Visningar
824
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 119
Senast: Rumpnissen
·
R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i... 2
Svar
32
· Visningar
1 553
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
679
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Smitare - hur gör ni?
  • Bärväska för liten hund