EmmaBovary
Trådstartare
Som vanligt på sommaren så är mina händer fulla av sår och blåsor efter tyglarna. Någon annan som känner igen problemet? Handskar kan jag inte rida utan, testat skinn, syntet bomull.. osv. DOCK bara ganska billiga varanter. Har idag även kommit till insikt med att jag nog borde byta ut vävribbtyglarna till några mjuka i läder.
Ingen som har några knep för att hålla sig skavfri på händerna? Skoskav löser man ju med skavsårsplåster, ridsår kan man testa att byta trosmodell, material, vaselin etc. Idag utrustade jag mig med skavsårsplåster på fingrarna. Men jag vill liksom hitta en väg att förebygga att såren uppkommer... kväva problemet i sin linda
Tror ni att det är vettigt att investera i några svindyra handskar? Nån annan typ av tyglar? Vaselin här med? osv..
Ingen som har några knep för att hålla sig skavfri på händerna? Skoskav löser man ju med skavsårsplåster, ridsår kan man testa att byta trosmodell, material, vaselin etc. Idag utrustade jag mig med skavsårsplåster på fingrarna. Men jag vill liksom hitta en väg att förebygga att såren uppkommer... kväva problemet i sin linda