Sv: Sår orsakade av tyglar.
Det verkar mer vara ett medicinskt problem för dej tycker jag, att så lätt få skavsår är ju inte normalt! Jag tycker synd om dej ty det måste vara handikappande. Har du pratat med ngn hudläkare? Får du i dej tillräckligt med B vitamin, det stärker huden!
Men som jag skrev, ta kontakt med en hud mottagning, man ska inte få skavsår av enkel beröring! Lycka till
Jag har också pyttehänder, så det är helt klart möjligt att det skulle kunna bli bättre av smalare tyglar! Tror dock att jag planerar att hitta ett par smala, mjuka, flätade tyglar.
Och till alla: Jag bör kanske understryka att jag inte på något vis vill skaffa mig rejäla handskar så jag kan dra den arma hästen i munnen så mkt som möjligt! Jag har mindre häst i handen än någonsin den här sommaren, det har hänt massor det senaste året ridmässigt - men skavsåren är ändå värre än vanligt. Som lil-sis säger så sitter mjukheten i hela armen, och hur mjuk jag än blir så måste jag ju fortfarande hålla i tygeln.
Det verkar mer vara ett medicinskt problem för dej tycker jag, att så lätt få skavsår är ju inte normalt! Jag tycker synd om dej ty det måste vara handikappande. Har du pratat med ngn hudläkare? Får du i dej tillräckligt med B vitamin, det stärker huden!
Men som jag skrev, ta kontakt med en hud mottagning, man ska inte få skavsår av enkel beröring! Lycka till