Sarm stövlar

Centaur

Trådstartare
Jag hittade dessa på en dansk sida, snygga! Hur är Sarm, mjuka, hårda etc...?

img1513.jpg

Sv: Sarm stövlar

Mina är ganska hårda. De är bra att rida i men jag får alltid skavsår när jag går i dem, men å andra sidan så har jag inte använt dem så mycket så det kanske beror på det. Fast snygga är de :d

Jag vill ju helst ha ganska mjuka stövlar. Tyckte dom såg mjuka ut på bilden, haha... :p Iofs så går jag aldrig omkring med ridstövlar, jag tar på mig dom när jag hämtar hästen sadel, så går bara från stallet och ut liksom..

Jag tycker inte att dom rä så hårda, men jag har ju inget att jämföra med. Lite höga så att man får ont i knävecket men dom sjunker väl ner hoppas jag.

Centaur skrev:
Jag hittade dessa på en dansk sida, snygga! Hur är Sarm, mjuka, hårda etc...?

img1513.jpg

Mina Sarm-stövlar är jättemjuka, så det är kanske lite olika?!
Var jättesköna redan från första dagen.

Mina är modell 700, ser ut som de på bilden, men har snörning och dragkedjan börjar lite högre upp (vilket jag tycker är bra då den inte blir lika sliten):bump:

mina sarm stövlar är rätt hårda faktist. använder de aldrig längre! men de e säkert sköna när man gått in dem, som me de flesta andra stövlar! tyvärr har jag typ aldrig ens gått in mina!

Gör du inte? Vad konstigt... Alla andra kan se så kanske är nåt med din dator? :confused:

Ser inte heller bilden, bara en tecknad bild på ett ekipage som det står copyright Tika rideudstyr på. :(

Du kan inte jämföra dom med Parlanti och Pariani... De är mer "fasta" än så... Men iofs så halar de inte ner sig i veck vid anklen heller vilket många av de mjuka gör...
Henrikssonsridsport säljer dom också...

Nej dom får ju inte hala ner.. det är väldigt obekvämt. Att dom är fasta är ju okej, men jag orkar inte ha stenhårda stövlar.

JAg äger ju inte ens ett par ridstövlar själv...:eek: så jag kan ju inte svara på hur hårda de är... Men jag tror att en kompis till mig har ett par,dom ser bra ut... Har eg bara hört bra om dom men tror att de är lite på gränsen till för styva... Men som sagt.. jag har ju inte speciellt mkt erfarenhet av just ridstövlar;) .

Jag har ett par sådana... Tycker inte alls de är hårda, väldigt bekväma när man använt dem ett par gånger.
(Jag har förrästen snörning fram på mina, de kanske gör sitt :idea: )

jag har hört att det är väldugt dålig kavalitet på sådana? är det så.. det sa de iaf på h*stb*ten

Nån mer? Tror ni att dom bruna blir mörkare? För jag vill ju inte ha ljusbruna stövlar....

nu har jag inte sarms bruna stövlar men mina bruna könings har mörknat på insidan. Är väl sadeln och hästens svett som gör sitt, men de har behållt ursprungsfärgen på utsidan af :D

attsy skrev:
jag har hört att det är väldugt dålig kavalitet på sådana? är det så.. det sa de iaf på h*stb*ten
Sarm är tyvärr kända för att ha dåliga dragkedjor i sina stövlar. Har egen erfarenhet av detta och har hört flera andra som klagat. Jag bytte mina dragkedjor efter ett år, kostade iofs inte så mycket men lite surt att den inte höll längre.

Annars tycker jag de är snygga stövlar och lagom mjuka, inga "Kondomstövlar" (som vi kallar de supermjuka som sitter slimmade på benen) men inte stenhårda a lá Cavallo heller.

Liknande trådar

Utrustning Min dotter har börjat rida lite :love: Hon har hittills ridit i varmfodrade stövlar, men nu när dom byttes ut mot gummistövlar så insåg...
Svar
1
· Visningar
179
Senast: clusia
·
Utrustning Vad jag läst mig till så ska wobbi vara riktigt bra stövlar. Men vilken modell kan ni rekommendera? Hur är de i storlek?
Svar
15
· Visningar
1 074
Senast: ii-ssa
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
535

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Dalmatiner

Hästrelaterat

Tillbaka