Jeenny914
Trådstartare
Jag är enormt sugen på att söka mig till alperna nästa säsong för att jobba, åka skidor och träffa nya, härliga människor. Helst skulle jag vilja jobba i eller i anslutning till backen, men i nödfall kan jag tänka mig "vilket jobb som helst" så länge jag har tid att åka lite skidor. Tilläggas bör kanske att detta är jag något jag gör ensam, då jag inte har några skidintresserade vänner 
Min fråga är egentligen om någon här har erfarenhet av säsongsjobb i Alperna och kunde dela med sig av några erfarenheter? Jag undrar t.ex. vilka företag som anses bra och dåliga att jobba för, hur svårt det är att hitta boende och hur väl man går runt ekonomiskt. Och kan man överhuvudtaget få jobb utan erfarenhet av service eller skidrelaterat arbete?
Min fråga är egentligen om någon här har erfarenhet av säsongsjobb i Alperna och kunde dela med sig av några erfarenheter? Jag undrar t.ex. vilka företag som anses bra och dåliga att jobba för, hur svårt det är att hitta boende och hur väl man går runt ekonomiskt. Och kan man överhuvudtaget få jobb utan erfarenhet av service eller skidrelaterat arbete?