Sätta pålar.

fejko

Trådstartare
Kan man använda traktor eller någon annan maskin när man pålar? Jag har svårt att slå ner pålarna tillräckligt djupt.

Sv: Sätta pålar.

Då får jag helt enkelt hyra in någon snäll bonde med en skuffa :idea:

Sv: Sätta pålar.

Man kan använda jordborr också. Finns olika typer från enkla som man snurrar själv till jätte fina som sitter på traktorn. Går att hyra på vissa ställen.
Borret gör att hålet blir djupare och man inte behöver så mycket kraft för slå ner stolpen. Men det beror lite på vad man har för typ av mark, samma om man ska använda lastaren på traktorn. Det får inte vara för mycket sten i jorden. Då brukar det inte fungera med varken traktor eller borr. Traktorn knäcker stolparna och borren går snett eller rent av sönder.

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker det är lite märkligt när man försöker sätta ut häst köpes annons eller foderhäst sökes annons. Man får inga svar. Kanske max ett... 2
Svar
33
· Visningar
2 496
Senast: Stergo
·
Hästmänniskan För drygt en månad sedan var jag med om en svår ridolycka och nu känner jag att jag håller på att trilla ner i ett mörkt hål pga mycket...
Svar
14
· Visningar
1 297
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 258
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första... 2
Svar
20
· Visningar
2 755
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • Fälttävlans-tråden 2025