Sätter ni babyskyddet på vagnen?

• Gravid - 1år
  • Trådstartare Trådstartare Gabriel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 7 053
G

Gabriel

Hej!
Vi har köpt en Quinny Freestyle vagn, och till den finns det adaptrar så man kan fästa sitt Maxi Cosi babyskydd på chassit.
Har börja titta på babyskydd nu (begagnade) och har förstått att Maxi Cosi har fått bra i tester och så, men jämför man priserna med tex Acta Graco (som också har fått bra) ligger dom ganska mkt högre i pris...
Är det en funktion man kommer använda tror ni, tex om man skall handla och så? Hur gör ni som har den "funktionen"?

Sv: Sätter ni babyskyddet på vagnen?

Photo_84725_1065951.jpg

Vi har ett Brio Primo babyskydd och det går att ha på Urban Jungle chassit med en adapter..

Hur mycket man använder det kan jag tyvärr inte svara på, men det känns smidigt och kostar inte mycket ( adaptern )

Där jag handlar har de kundvagnar med "bilbarnstolar" så man slipper släpa på både vagn och kundvagn!

Det har dom här också, men alldeles för få för att räcka till alla göteborgare ( hihi överdrivet ) som ska handla :p.

Jag har många gånger önskat att jag hade en vagn som jag kunde knäppa fast överdelen i. Allra mest de första 6 månaderna. Om man bara ska småärenden, typ in till posten, köpa en liter mjölk mm så är det idealiskt. Ska man handla mer är det värdelöst. Då är det bättre att (om bebisen sover) sätta skyddet tvärs över kundvagnen. Så om du kan få tag i det till ett vettigt pris, go for it.

Btw Maxi Cosy och Acta Graco är säkert lika bra typ. Jag hade maxi cosy baby skydd och nu har jag gracos bilbarnstol. Båda känns seriösa och har fått bra betyg i tester.

till första barnet använde jag inte den funktionen så ofta men nu med andra barnet använder jag den supermycket. Det är så himla praktiskt tex när stora barnet ska in på dagis att slippa lämna bebis i vagnen utanför utan kan ta med bebis och babyskydd in så smidigt. Och så tar det mindre plats i bilen att bara behöva ta med sig underredet när man ska shoppa. Jag tycker absolut att du ska satsa på en Maxi Cosi, det kan inte skilja många hundralappar. För övrigt ska man vara försiktig med att köpa babyskydd och bilbarnstolar begagnat för man kan inte vara säker på att de inte är skadade, köp bara av nån du litar på. De har heller inte så megalång hållbarhetstid, 8 år har jag för mig, för att man ska vara säker på att plasten inte har åldrats och försämrats. Ska man använda samma stol till flera barn bör den mao vara ganska ny om man ska ha en begagnad.

Vilken bra tråd, den skall jag följa med intresse för vi har samma funderingar. Mina gäller dock inte samma typ av vagn som ni har köpt och därmed inte exakt samma babyskydd, men just användningen av funktionen att kunna klicka fast babyskyddet på vagnen funderar jag över. Det låter ju onekligen väldigt smart, särskilt om man tex skall till stallet en snabbis och "bara" fixa foder etc och bebisen sover i babyskyddet när man kommer fram, eller om man som ni säger skall göra något enklare ärende etc.

Vi klämde och kände på Maxi Cosi babyskydd när vi var på Babyland förra veckan och det verkar vara ett mycket bra skydd och har ju fått bra testresultat.

Jag hade velat haft en sån till Isak. Han vaknar lätt om man flyttar mellan vagn och babyskydd. Så praktiskt när man är nere på stan eller ute med hundarna att slippa böka med flytten. Visste inte ens att de fanns förrän Isak var fyra veckor så då var det lite försent. Hade då redan barnvagn och babyskydd. Får vi en till bebis någon gång om hundra år så blir det lätt en sån.

Det är så olika men jag köpte ett babyskydd med vagn och använde den HELA tiden! Jag använde typ inte kundvagn när bara jag och Elina handlade, då lade jag allt i underkorgen på vagnen, skulle vi handla massor åkta vi alla tre och då tog en av oss babyvagnen och en kundvagnen. Satte aldrig babyskyddet i kundvagn. Och så använde jag den även när man skulle slinka in på klädaffären, banken, posten etc, och kunde då flytta kring sovande baby utan problem. Usch vad jobbigt att knäppa upp bälten och sätta om :D.

Saknar det nu när hon bytt stol :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka