Schabrak på tävling

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Buffalo_brud
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 37
  • Visningar Visningar 3 212
Sv: Schabrak på tävling

har massa men de jag använder mest är brunt RG, grönt JW guld/grön kant, blått JW bröd/vit kant, grått JW silver/ljusblå kant, vitt Mias guld/grön kant (klubbschabrak). och självklart med likadana huvor till! :D

Eftersom ja har både mörkblå kavaj o hjälm så blir det att ja har mörkblått schabrak oxå.. =P Just nu har ja ett mörkblått Equiline med guld/gul paspoal.. O så broderat Lets Play på så klart.. Även de i guld.. =P

*knapplån*
Tävlar inte så mycket hoppnig men när jag väl gör det brukar jag ha ett marinblått equiline med röd/vit fläta och en matchande JW luva:bump:

min kompis har ett jättefint vitt från Mias RS, marinblått kantband och guld passpoal och så är hennes stall-logga broderad på sidan.
innan det brukade hon ha vitt mias rs krafft, cremefärgat m. marinblått o guld, cremefärgat med himmelsblå passpoal o lite sånt. det är ofta jag som packar åt henne så jag brukar få välja lite :p

kl
Jag har ett vitt Equiline med gul/blå kantband. Hoppmodell. Eller så har jag ett grått eller ett rött eller ett svart med guldbrodyr. Alla de har matchande luvor också.
Jag ska få detta när jag fyller år så det ska jag ha som tävlingsschabrak: Med en matchande luva också såklart :)
1292.jpg

kl

jag tävlar ju inte så mycket hoppning men vid de få starter vi har gjort har jag haft ett svart smårutigt schabrak. inget speciellt, men typ det enda schabraket som passade till hoppsadeln eftersom jag rider dressyr annars. och även om det var en klubbtävling så tyckte jag inte att det skulle vara så snyggt med dressyrtävlingsschabraket:angel: eller nån vojlock som faktiskt passade till hoppsadeln. nej, jag vill ha schabrak när jag tävlar.
Dessutom såg det rätt snyggt ut ändå, pållen är skimmel och jag har svart hjälm&kavaj, svarta skydd på pållen och svart sadel. så det såg ändå rätt stil-rent ut.

Jag hade tänkt köpa ett svart schabrak m silver passpoal att ha när jag tävlar hoppning. Har självklart en matchande huva också!!

Jag brukar ha beige hoppa schabrak med silver passpoal eller ett vitt inbroderat hans namn på. Samt fårskinns pad och gelpad. Sen luva i npn passande färj. :) :d

Jag har några olika;
Equiline, marinblått med guld/vit fläta. Am hoppschabrak.
Bild: http://www.fotogalleriet.se/pic_show_id1410485.html
Obs, ingen bra bild i övrigt men schabraket syns för d var nära.

Sjöhagen HJ´s. Vitt med grön kant & guldpasspoal. Vanligt hopp.
Bild: http://www.fotogalleriet.se/pic_show_id1153163.html
Man ser lite ;)

Sjöhagen HJ´s. Vitt med blå kant och röd passpoal. Vanligt hopp.
Inget bra foto på det tyvärr.

+ ett grått hoppschabrak med mitt namn broderat. Och ett par andra att välja bland.

rattfylla: Jag gillade ditt schabrak! MYCKET snyggare än det jag sydde för 100 år sedan... Själv har jag vitt (med guldpasspoal) eller champangefärgat schabrak (matchande vit polo eller cremefärgad skjorta) och gärna vita benlindor till. Kanske lite dressyrvarning på det, men jag tycker att det ser propert ut.

Tävlar inte själv hoppning, bara klubbisar då... :smirk:

Känner en som tävlar, hon hoppar då med vanlig allroundsadel, men har hoppschabrak till... Snyggt? Tycker inte jag i alla fall, vad tycker ni?

Har haft ett marinblått Equiline med guldfläta eller vitt Equiline med marin kantband och gul passpoal.
Hoppschabrak

Har beställt ett Mia´s vitt allround som jag tänkte ha i år.
Få se om det blir alldeles för stort.
Har en liten storhäst!

whh.. har ju typ 500 st att välja i mellan men oftast blir det equiline shabrak (oftast vitt eller marinblått) då dom helt klart ligger bäst på hästen..+ för att dom är stora med.. :rofl:

Har några olika som jag brukar växla mellan. Oftast blir det dock något brunt eller cremefärgat eftersom pållens och min tävlingsutrustning är brun och beige.

mera bilder!!!! någon som har bilder på sina RG??? eller scarpatti

Liknande trådar

Utrustning hej! är veredus pro jump ll bakskydd tillåtna i hoppning för storhäst på 8 år, och isf i vilka klasser? behöver hjälp att tolka tr😊🙈
Svar
2
· Visningar
398
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 407
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
928
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
541
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Hästrelaterat

Tillbaka