Schabrak-tips önskas!

Vart har du beställt dom ?
Har letat eller kan man kanske göra det hos alla som säljer Mias ?
 
När jag tänker efter är ju ändå Hööks enfärgade gråa schabrak helt okej, liksom lite till vardags och så :)

Men mitt absoluta favoritschabrak är ett ursnyggt grått filt-schabrak jag har köpt från Börjes (tänka sig). Det är bomull och mjukt på insidan, men grå filt på utsidan med en svart board runt. Älskar det! Men tyvärr passar det inte till en dressyrsadel och Börjes verkar ha slutat sälja dem nu.. :smirk:
Enda nackdelen med det schabraket (och andra tjocka) är att det är så tjockt och stelt att hon får skav av kanten, bakom sadel när hon är kortklippt.
 
är alla i den modellen?? med en speta i hörnet?? då mpse ja bah ha en!! :love: fy faaan va fina dom va!!! :love: :love: :love: :love: :love: :love:
 
Hörru! Du är ju nästan otäck ju! ;)
Det där gråa filtschabraket tänkte jag köpa när det fanns, men jag hade inte riktigt råd just då... Det kostade väl 269:- eller nåt sånt?

Kul att det finns fler som tycker att grått är snyggt! :D
 
Schabrak med spetsiga hörn är skitsnyggt, men gillar själv inte de där antikschabraken.
de är lite överdrivna ;)Det är väl såna de har på frieserhästar?
ska man ha ett snyggt schabrak så är eskadron det enda jag har att säga :love:
det snyggaste jag har själv är ett mörkblått med ljusblå och creme tvinnade passpoaler. svinsnyggt, italienskt märke, tattini :love:
 
equiline å mias har klart snyggast schabrak oxå! dom har även snygga lindor man kan matcha me oxå!! :love:
 
åå gu så snygga dom där antic schabraken va :love:
måste bara köpa ett sånnt. gillade även dom dära på samma sida med breda kanter. skulle ju va jättesnyggt med ett svart med gula å röda kanter :love:

några flera so mhar något tips på bra schabrak å framför allt snygga å gärna lite ovanliga! älskar nya schabrak. sånnt kan ma ninte få för mycket av
 
ja svarta schabrak är ursnygga -men tyvärr inte på en svart häst :smirk: så jag skippar det. Men det är en grym sida den där med antik-schabraken, man blir köpgalen!!!
 
men det går väl å få i en annan färg? jag skulle vilja ha ett kornblått:) älskar den färgen. vet inte varför :love:
 
säger bara: Mias RS!!!
skitsnygga schabrak,bra kvalite och de är billiga.
har själv 2 st flatback-schabrak. ett rött med svart kantband och guldpasspoal och ett brunt med guldpasspoal:)
kusen är inte så lite fin i dom hära;)

:rofl:
 
Jag har ett vinrött från Horse Saver som hör till mina favoriter. Det är rätt tjockt och quiltat i "vågor" med en silverfärgad, tvinnad paspoal längs kanten. Det har än så länge hållt formen och är lätt att hålla fräsch. Insidan har något specialtyg med andasfunktion. Trodde att hår och dylikt skulle fastna som bara sjutton i innertyget, men så är än så länge inte fallet! :) Kostar väl strax under 300 kr om jag inte minns fel.

Men med tanke på de space-iga schabraken ni har tagit upp här så känns Horse Saver-schabraket rätt så traditionellt och vanligt... :p

Själv tyckte att det var lite för mycket "flärp" på antikschabraket. Det svarta schabraket som någon visade med två bilder på sin häst föll mig mer i smaken, lite mindre "flärp" vill säga... :smirk:
 
Sv: Schabrak-tips önskas!

ja jag tror att creme blir bra. Men equiline har snygga gråa benlindor i fleece. de är ganska mörka och lite melerade. riktigt snygga tycker jag. Annars har Classic collektion snygga typ antracitgråa fleccelindor. de är väldigt billiga 59 kr/ 4 pack. kvallitén är förvånansvärt med tanke på priset.
 

Liknande trådar

Utrustning Tja, kanske en helt onödig tråd men jag gillar benskydd, lindor och boots. Har inte hittat någon liknande tråd här så startar en. In med...
2
Svar
29
· Visningar
7 220
Senast: Magica
·
Utrustning Om ni skulle göra ett schabrak och välja färger helt själva, hur skulle det se ut? Färgerna på själva tyget? Vit Vanilj Ljusgul...
Svar
12
· Visningar
1 991
Senast: Lydia
·
Utrustning Jag har ett lyxproblem som jag behöver hjälp med! Jag och stallkompisarna har bestämt oss för att ta regelbundna hopplektioner i...
2
Svar
25
· Visningar
3 279
Senast: Praefatio
·
Dressyr Behöver förnya garderoben. De färger jag har är: vit ljusblå mörkblå olivgrön ljusgrå brun svart röd ljusgrön Förra...
2
Svar
25
· Visningar
4 997
Senast: materia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp