Schabrak-tråden

Jag älskar PS 😍 vad har du för färger? 😁😁
Och jag har ledsnat. Samtidigt är det svårt att sälja, för man tycker ju också om dem. :idea: (annars hade man ju inte köpt dem)

Jag tror jag skall ta ett röj i sadelkammaren och sälja av i alla fall hälften.

Allmän fråga är vad de säljs för idag? Vad är folk beredda att betala?

Någon som nyligen köpt begagnat i fint skick?
 
Och jag har ledsnat. Samtidigt är det svårt att sälja, för man tycker ju också om dem. :idea: (annars hade man ju inte köpt dem)

Jag tror jag skall ta ett röj i sadelkammaren och sälja av i alla fall hälften.

Allmän fråga är vad de säljs för idag? Vad är folk beredda att betala?

Någon som nyligen köpt begagnat i fint skick?
Jag sålde nyligen två begagnade ps i fint skick och det var jättesvårt att få dem sålda. Tog evigheter och fick sänka priset mer än jag hade trott. Men gissar att vissa färger är mer eftertraktade än andra, jag sålde ett svart och ett marint.
Känns som att marknaden drunknar i ps-grejer. De har dessutom så himla mkt rea nuförtiden så det är ju väldigt lätt att köpa deras schabrak nytt och billigt.
 
Och jag har ledsnat. Samtidigt är det svårt att sälja, för man tycker ju också om dem. :idea: (annars hade man ju inte köpt dem)

Jag tror jag skall ta ett röj i sadelkammaren och sälja av i alla fall hälften.

Allmän fråga är vad de säljs för idag? Vad är folk beredda att betala?

Någon som nyligen köpt begagnat i fint skick?
Endel får du nog nästan ge bort, alltså typ 300kr även om de är nästan nya. Lite äldre, fina monogram kan du kanske få lite mer betalt för.
 
Ja marknaden för PS har verkligen sjunkit... 😞

Kommer ihåg när min stallkompis sålde ett knallrött PS för över 5000 kr till nån dåre i Nederländerna, nu får man istället typ rea ut dem 300 kr/styck om man vill få sålt dem.

@Ketrawzc Har för tillfället endast 3 st då jag sålde av/gav bort massor när förra hästen råkade ut för olyckan och jag tänkte att jag inte skulle ha fler hästar. Det är ett äldre vinrött, samt två språjllans nya Signature i färgerna Purple grape och Hortensia. De är alla i full.
 
Ja marknaden för PS har verkligen sjunkit... 😞

Kommer ihåg när min stallkompis sålde ett knallrött PS för över 5000 kr till nån dåre i Nederländerna, nu får man istället typ rea ut dem 300 kr/styck om man vill få sålt dem.

@Ketrawzc Har för tillfället endast 3 st då jag sålde av/gav bort massor när förra hästen råkade ut för olyckan och jag tänkte att jag inte skulle ha fler hästar. Det är ett äldre vinrött, samt två språjllans nya Signature i färgerna Purple grape och Hortensia. De är alla i full.
Mitt föl född -22 är nog mer eller mindre betalt med pengar jag sålt ps schabrak för 🤓
 

Liknande trådar

Utrustning Vart har ni köpt era galgar till schabrak och stövlar?
Svar
5
· Visningar
535
Senast: Boomshaklak
·
Kultur Miraklet i Gullspång finns på svtplay. Ni som har sett den, vad tycker ni? Har ni några teorier? :nailbiting: Vad är er teori om...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 502
Senast: Rosett
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
1 988
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
377
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp